Naychi

“ကဗ်ာ” ဆိုတာ... ႏွလုံးသားရဲ႕ အနက္ရႈိင္းဆုံး တစ္ေနရာကေန ခံစားမႈပဥၥလက္နဲ႔ ခဲရာခဲဆစ္တူးေဖာ္ရရွိတဲ့ ကိန္းဂဏန္းမဲ့ တန္ဘိုးအရွိဆုံး ေက်ာက္မ်က္အကၡရာေလးေတြပါေနာ္... ဒီေက်ာက္မ်က္အကၡရာေလးေတြကို ႏွစ္ဦးသားရင္ခုန္သံ မွ်ေ၀စီျခယ္ရင္း... ထပ္တူညီႏွလုံးသားအျမႊာရဲ႕ အမွတ္တရ “ အႏုပညာမွတ္တိုင္ ” အျဖစ္ သက္၀င္လွပေစခဲ့ပါၿပီ....။ ထာ၀ရကမၺည္းတင္...ရွင္သန္ပါေစသား.....။

“ခ်စ္သူကဗ်ာ”၀ဘ္ဆိုဒ္ကို (၁၂-၈-၂၀၁၂)တနဂၤေႏြေန႔တြင္ “ေရႊၿမိဳ႕ေတာ္”http://www.shwemyotaw.com “ကိုၿငိမ္း” မွ လွဴဒါန္းထားပါသည္။

Sunday, June 24, 2012

“လြတ္လပ္စြာပ်ံသန္းလိုက္ၾကပါစို႔”



ဘယ္အရာပဲမဆို ကၽြန္မ အေကာင္းဆုံးလုပ္ေဆာင္ခဲ့ပါတယ္၊ အေကာင္းဆုံးျဖစ္ေအာင္လည္း ႀကိဳးစားခဲ့ပါတယ္၊ ေပးလာတဲ့ဘ၀၊ ေပးလာတဲ့ရလဒ္ေတြအေပၚမွာ ျဖစ္ခ်င္တာေတြ မျဖစ္ခဲ့ရေပမယ့္၊ ျဖစ္လာတဲ့ဘ၀အေပၚ အေကာင္းဆုံးလုပ္ေဆာင္ျဖစ္ခဲ့ပါတယ္၊ အလုပ္မွန္ရင္ လုပ္ခ်င္တဲ့ဆႏၵရွိတာ ကၽြန္မရဲ႕ ပင္ကိုယ္စိတ္တစ္ခုရယ္ပါ၊ အက်ိဳးအျမတ္ေရွ႕မထားဘဲ စိတ္ေကာင္းေစတနာမ်ားစြာျဖင့္ ဘ၀မွာ က်လာတဲ့၊ ေပးလာခဲ့တဲ့ ဇာတ္ရုပ္တစ္ခုကို ပီျပင္စြာသရုပ္ေဆာင္ခဲ့ပါတယ္၊သရုပ္ေဆာင္လာခဲ့သည္ႏွင့္အမွ်လည္း  ျဖစ္ခ်င္တာေတြထက္၊
ျဖစ္လာတာေတြဟာ တိုးတက္သင့္သေလာက္တိုးတက္မႈေတြ ရရွိခဲ့သလို၊ မျဖစ္ခ်င္ေပမယ့္လည္း၊ ျဖစ္လာတာေတြရဲ႕ေနာက္ဆက္တြဲကို ထိန္းသိမ္းခဲ့တာလည္း ဘ၀ရဲ႕ ရလဒ္ေကာင္းတစ္ခုပါပဲ၊ ကၽြန္မဟာ ေနျခည္သစ္ႏြယ္ဆိုတဲ့ ကေလာင္ပန္းကေလးတစ္ပြင့္ ျဖစ္လာဖို႔ ဘယ္ေသာအခါမွ မေမွ်ာ္လင့္ခဲ့မိပါဘူး၊ ကၽြန္မရဲ႕ ပင္ကိုယ္စိတ္ကူးေလးဟာ ဟိုးကေလးဘ၀က အမွတ္မထင္ျဖစ္ေနခဲ့ေပမယ့္ ကၽြန္မအတြက္ အခ်ိန္အခါတစ္ခုေရာက္လာတဲ့အခါမွာေတာ့ ကၽြန္မရဲ႕ ပင္ကိုယ္စိတ္ကူးေလးဟာ ပြင့္လန္းသင့္သေလာက္ ပြင့္လန္းလာခဲ့ပါၿပီ၊ ကၽြန္မ ၀ါသနာပါလြန္းတဲ့ စာေရးျခင္းအလုပ္၊ ခုဆို ကၽြန္မ အြန္လိုင္းရဲ႕စာမ်က္ႏွာထက္မွာ ေနျခည္ဆိုတဲ့ ပန္းေလးတစ္ပြင့္ဟာ အႏုပညာေတြ၀န္းရံထားတဲ့ ကဗ်ာေတာေလးထဲမွာ ပြင့္လန္းလို႔လာခဲ့ပါၿပီ ၊ ကၽြန္မကို ခင္မင္ၾကေသာ၊ ကၽြန္မခံစားေရးဖြဲ႕ခဲေသာ၊ ကဗ်ာ၊ ရသ၊ ၀တၳဳတိုေတြကို အခ်ိန္ေတြေပးၿပီး ဖတ္ရႈခဲ့ၾကေသာ၊ ေ၀ဖန္ေပးခဲ့ၾကေသာ စာဖတ္သူေတြအားလုံးကိုလည္း တေလးတစားႏွင့္ပင္ ေက်းဇူးတင္ရပါသည္၊ကၽြန္မအတြက္ ေနျခည္ဆိုတဲ့ပန္းေလးတစ္ပြင့္ဟာ ကဗ်ာေတာေလးထဲမွာ မပြင့္လန္းခင္ကာလေတြမွာ ေန႔စဥ္ကိုယ္ေရးမွတ္တမ္းဆိုၿပီး ခံစားရသမွ်ေတြကို စုစည္းၿပီး diaryအျဖစ္ မွတ္တမ္းတင္တတ္ခဲ့ပါတယ္၊ ကၽြန္မငယ္ငယ္ေလးကတည္းက စာဆိုတဲ့ တစာတည္းစာခဲ့ရပါတယ္၊ စာေတြရဲ႕ေနာက္ကြယ္မွာ အလုပ္ဆိုတဲ့ ၀မ္းစာဟာ ကၽြန္မရဲ႕ေနာက္မွာ ကပ္ျငိလို႔ ပါလာခဲ့ပါၿပီ၊ ခုခ်ိန္မွာ ကၽြန္မရဲ႕ ကဗ်ာေလးေတြကို အရမ္းကိုႀကိဳက္ပါတယ္၊ အရမ္းေကာင္းတာပဲဆိုၿပီး အားေပးခ့ဲၾကတဲ့သူေတြ၊ ကၽြန္မရဲ႕ကဗ်ာေလးေတြေၾကာင့္ တစ္စုံတစ္ခုေသာ ခံစားမႈ၊ အက်ိဳးေက်းဇူး၊ အသိအျမင္၊ အေတြးအေခၚေလးမ်ား ရရွိခဲ့ရင္ျဖင့္ ကၽြန္မရင္ႏွင့္အမွ် ေရးဖြဲ႕ခဲ့ရက်ိဳးနပ္ခဲ့ပါၿပီ၊ ခံစားခ်က္ေတြ၊ အေတြ႕အႀကံဳေတြအားလုံးကို စာေပအျဖစ္ ေျပာင္းလဲဖန္တီးခဲ့မိသူေလးပါ၊ ကၽြန္မဟာ စာေပမွာ တတ္ကၽြမ္းတဲ့ပညာရွင္တစ္ေယာက္မဟုတ္ပါဘူး၊ စာေပကိုျမတ္ႏိုးခုံမင္သလို၊ အႏုပညာဆိုတဲ့ ႏူးညံ့လွၿပီး ေအးခ်မ္းျခင္းအတိ ေပးႏိုင္တာကို ျမတ္ႏိုးခဲ့သူပါ၊ကၽြန္မဘ၀အတြက္ စာေပတစ္ခုတည္းျဖင့္ ဘ၀၀မ္းစာကို ရပ္တည္မေပးႏိုင္ဘူးဆိုတာ ကၽြန္မ တတ္သိထားပါတယ္၊ ကၽြန္မရဲ႕ ၀ါသနာရင့္သန္ရာ ကြန္ပ်ဴတာပိုင္းဆိုင္ရာကို ဘ၀၀မ္းစာအျဖစ္ရွာေဖြခဲ့ရသူပါ သူမ်ားေတြ လွပစြာ၀တ္စားေနခ်ိန္မွာ ကၽြန္မဟာ အလုပ္တစ္ဖက္ျဖင့္ ေက်ာင္းတက္ခဲ့ရသူပါ၊ အသက္ပင္ငယ္ရြယ္ခဲ့ေသာ္လည္း လုပ္ငန္းသေဘာတရားေတြ၊ အသိအျမင္ေတြ၊ အက်ိဳးေက်းဇူးေတြ၊ မ်ားစြာလည္း ရရွိခဲ့ပါတယ္၊ အခ်ိန္ကာလေတြဟာ ေျပာင္းလဲေစပါတယ္၊ အခ်ိန္ကာလေတြေျပာင္းလဲလာသည္ႏွင့္အမွ် ကၽြန္မရဲ႕အသက္အရြယ္ဟာလည္း ေျပာင္းလဲလာခဲ့ပါၿပီ။ ငယ္ရြယ္စဥ္အခါက ျဖစ္ေပၚလာသည့္စိတ္ႏွင့္ အရြယ္ေရာက္လာစဥ္ျဖစ္ေပၚလာသည့္စိတ္ေတြက ကြာျခားလို႔ေနခဲ့ပါၿပီ၊ ေစတနာေကာင္းလွ်င္ ကံေကာင္းမည္တဲ့၊ စိတ္ထားေကာင္းလွ်င္ ကံေကာင္းမည္တဲ့ေလ၊ ကၽြန္မအတြက္ ကံေကာင္းျခင္းဆိုတာ ဘယ္ဆီမွာလဲဆိုၿပီး တမ္းတမိတယ္၊ ကံဆိုတာ အလုပ္တဲ့၊ ကၽြန္မပုံမွန္ လမ္းေလွ်ာက္ခဲ့ပါတယ္၊ လမ္းေလွ်ာက္မပ်က္ခဲ့သလို ေလ့က်င့္မႈေတြလည္းမပ်က္ခဲ့ပါဘူး၊ အတိတ္ရဲ႕ အဆိုးေတြကပဲ ႏွိပ္စက္ေနေရာလားလို႔ ေျဖသာမိခဲ့သလို၊ ငိုေၾကြးျခင္းဆိုတဲ့ အရာေတြကလည္း ကၽြန္မရင္ကို ႀကိမ္ဖန္တစ္ရာမက ရိုက္ခတ္ေစခဲ့ပါၿပီ၊ ကၽြန္မ လူဆိုတဲ့ လူေတြအေၾကာင္းကုိ ေကာင္းေကာင္းသိခဲ့ရပါၿပီ။ ကၽြန္မလည္း လူထဲကလူပါပဲ၊ ကၽြန္မကိုယ္ကၽြန္မ ေကာင္းခဲ့ပါတယ္၊ မဆိုးပါဘူးလို႔ မေျပာပါရေစပါနဲ႔၊ ကၽြန္မမွားခဲ့တာေတြလည္းရွိေနခဲ့မွာပါ၊ ဆိုးခဲ့တာေတြလည္း ရွိေနခဲ့မွာပါ၊ အဲ့ဒီအရာေတြကို ကၽြန္မသိခဲ့သလို မသိႏိုင္ခဲ့တာေတြလည္း ရွိေနအုံးမွာပါ။ ကၽြန္မရဲ႕ လုပ္ေဆာင္ခ်က္တိုင္းကို ပတ္၀န္းက်င္ဆိုတဲ့အရာတစ္ခုက ေကာင္းသည္ဆိုးသည္ ေ၀ဖန္ခ်က္ေတြ ေပးေနၾကမွာပါ၊ ကၽြန္မ လက္ခံႏိုင္ပါတယ္။ ကၽြန္မရဲ႕ ဘ၀၀မ္းစာလုပ္ငန္းေတြမွာ ေက်းဇူးတရားဆိုတာကို ကၽြန္မသိခဲ့ရၿပီ။ ကၽြန္မဟာ ထိုက္သင့္တဲ့ပညာေတြနဲ႔အတူ အသိပညာေတြကိုလည္း ရရွိခဲ့သူပါ။ ကၽြန္မနားလည္ထားခဲ့သည့္ ေက်းဇူးတရားဆိုသည္ တလုပ္စားဖူးသူ႔ေက်းဇူးမည္သည္ ကၽြန္မအခက္အခဲျဖစ္ေနခ်ိန္ေလးမွာ (သို႔မဟုတ္) ကၽြန္မေရဆာေနခ်ိန္ေလးေတြမွာ စကားအျဖင့္စိတ္ဓာတ္အရေသာ္လည္းေကာင္း၊ ေရတစ္ခြက္ေသာ္လည္း ေကာင္း တိုက္ေကၽြးခဲ့သူက ေက်းဇူးရွင္မဟုတ္ပါလား၊ ကၽြန္မ ထိုသူကို ဘယ္နည္းျဖင့္ေက်းဇူးဆပ္ရမည္ကိုသိခဲ့ပါ သည္။ ကၽြန္မကို ဆိုဆုံးမခဲ့ဘူးသည့္ စကားေလးတစ္ခြန္းရွိပါသည္။ ကိုယ္ကျပဳခဲ့ဘူးေသာ အကူအညီကို မျမင္ႏွင့္၊ သူကေပးခဲ့ဘူးေသာ အကူအညီကိုသာ ေက်းဇူးျပဳေလာ့တဲ့။ မွတ္သားစရာေကာင္းသလို ကၽြန္မကိုယ္တိုင္လည္း လိုက္နာက်င့္သုံးခဲ့ဘူးပါသည္။ ေက်းဇူးဆိုသည္မွာ အျပန္အလွန္လို႔ယူဆမိပါသည္။ ေက်းဇူးတင္ထိုက္စရာေကာင္းသူအားလုံးကို ေက်းဇူးလို႔ ေျပာျခင္းဟာ မဂၤလာတစ္ပါးလို႔လည္း ယူဆမိပါသည္။ သို႔ေပမယ့္ ကၽြန္မတို႔လုပ္ငန္းဆိုသည့္ေနရာမ်ိဳးေတြ မွာေတာ့ ေက်းဇူးဆိုတာသည္ ဖြဲစကြဲမွ်ေလာက္သာ ျဖစ္ေနသည္ေရာလား၊ ကၽြန္မတြင္မက လူသားေတြကိုယ္စီမွာ ဘ၀ကေပးလာတဲ့ စိတ္ဒဏ္ရာအမာရြတ္ကေလးေတြ ရွိေနလိမ့္မည္လို႔ ယုံၾကည္မိပါသည္၊ တစ္ခါတစ္ရံ ကၽြန္မစာေရးသူလည္း အားငယ္ရတဲ့အခါ၊ ၀မ္းနဲေၾကကြဲရတဲ့အခါ၊ ေပ်ာ္ရႊင္ရတဲ့အခ်ိန္အခါမ်ိဳးေတြလည္း ရွိေနခဲ့ပါသည္။ ကၽြန္မအားငယ္၀မ္းနဲေနခ်ိန္ေတြမွာ စာေရးျခင္းက အေဖာ္မြန္တစ္ခုရယ္ပါ။ ေပ်ာ္ရႊင္ခ်ိန္ေတြမွာ အႏုပညာသံစဥ္ေတြက ကၽြန္မရင္ထဲမွ ေသာကလႈိင္းေတြကို ေဖ်ာက္ဖ်က္ေပးႏိုင္သူရယ္ပါ။
တပါးသူေတြ ေၾကကြဲေနခ်ိန္မွာ ကၽြန္မဟာ ငွက္ကေလးျဖစ္လို႔....သာလိကာမေလးလို တတြတ္တြတ္နဲ႔ ေပ်ာ္ရႊင္မႈေတြ ေပးႏိုင္ခဲ့ေပမယ့္၊ ကၽြန္မ ေၾကကြဲေနခ်ိန္ေတြမွာ ဖက္တြယ္စရာမရွိခဲ့သူပါ၊ ဘ၀ကေပးအပ္လာတဲ့ စိတ္ဒဏ္ရာအမာရြတ္တစ္ခုကို ရင္ထဲမွာမ်ိဳသိပ္စြာ ေၾကကြဲရင္း လမ္းေလွ်ာက္ခဲ့ရသူပါ။ ကၽြန္မ လူတိုင္းကို ျပံဳးျပတတ္သည္၊ ကၽြန္မဖ်ားနာေနခဲ့သည္ရွိေသာ္ ကၽြန္မ အားတင္းၿပံဳးျပတတ္ခဲ့သည္။ ကၽြန္မကို ဘ၀ကေပးလာေသာ စိတ္ေသာကလႈိင္းေတြကို ဘယ္သူမွမသိေလေအာင္ တိတ္တိတ္ေလးေနႏိုင္ခဲ့သည္။ ကၽြန္မ သူတပါးအေပၚမွာ ဘယ္ေလာက္မ်ား အက်ိဳးျပဳႏိုင္ခဲ့ၿပီလဲ၊ ဘယ္ေလာက္မ်ားအကူအညီေတြေပးႏိုင္ခဲ့ၿပီလဲ အႀကိမ္ႀကိမ္အခါခါလည္း ဆန္းစစ္မိခဲ့ပါသည္၊ ကၽြန္မ ဘ၀တေလွ်ာက္ေတြမွာ အေျဖတခုသာရရွိခဲ့မိသည္။
“ငါကပဲ မွားေနသလား၊ သူကပဲေကာင္းေနသလား”
“ငါကပဲ ဆိုးေနသလား၊ သူကပဲေကာင္းေနလို႔လား”
“ငါကပဲ ည့ံေနသလား၊ သူကပဲေတာ္ေနလို႔လား” ဆိုတဲ့ အေျဖတစ္ခုပါ ကၽြန္မ မွန္ခဲ့လွ်င္ရွိေသာ္ျငားလည္း ကၽြန္မဘဲ မွားခဲ့တယ္လို႔ အျပစ္တင္ေနမိေတာ့မွာပါ၊ ဘာေၾကာင့္လဲလို႔ ဆိုျပန္ေတာ့ လူေတြမွာရွိတဲ့ ငါမွငါပါလား၊ ငါကပဲေပးရတယ္၊ အဲ့ဒီငါဆိုတဲ့ ကိုယ္ခ်င္းစာနာတရားစိတ္ေတြမရွိတဲ့ အတၱနဲ႔စိတ္ေတြကို ကၽြန္မေၾကာက္သြားမိခဲ့လိုပါပဲ။
စာဖတ္သူတို႔ေရ...စာဖတ္သူေတြလည္း ကၽြန္မလိုပဲ ဘ၀မွာ အဖုအထစ္ေလးေတြ ႀကံဳလာရလိမ့္မယ္လို႔ ထင္မိပါတယ္၊ အဲ့ဒီလိုအျဖစ္မ်ိဳးေတြႀကံဳလာတဲ့အခါ လြတ္လပ္စြာ စိတ္ေတြကို ပ်ံသန္းလိုက္ၾကၿပီး ငါတို႔မွာလည္း ကိုယ္ပိုင္အေတာင္ေတြရွိေနပါေသးလား၊ က်န္ေနပါေသးလားဆိုတဲ့စိတ္ေတြကိုထားေစခ်င္ပါသည္၊ ရွင္တို႔မက္ေနသမွ် စိတ္ကူးေတြ ၊ အိပ္မက္ေတြဟာ စိတ္ေသာကေတြနဲ႔ႀကံဳလာတဲ့အခါ စကၠန္႔နဲ႔အမွ် ယိုင္နဲ႔သြားတတ္ပါသည္၊ သို႔ေပမယ့္ အဲ့ဒီစိတ္ေသာကေတြကို ရင္ထဲမွာမ်ိဳသိပ္မထားဘဲ လြတ္လပ္စြာပ်ံသန္းၾကည့္လိုက္ပါ..ရွင္တို႔ရဲ႕အိပ္မက္ေတြ ပိုၿပီးဆန္းသစ္လွပသြားမယ္လို႔ ထင္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ကၽြန္မနဲ႔အတူ စာဖတ္သူရွင္တို႔ေတြလည္း ႀကံဳလာတဲ့စိတ္ဒဏ္ရာေတြကို ေပါ့ေပါ့ပါးပါးနဲ႔ လြတ္လပ္စြာပ်ံသန္းလိုက္ၾကေနာ္။ ကၽြန္မတို႔ကိုယ္တိုင္စြမ္းေဆာင္ႏိုင္တဲ့ အရာေတြအမ်ားႀကီးရွိေနတယ္ဆိုတာကို မေမ့ၾကပါနဲ႔၊ ဒီေနရာေလးမွာ အသုံးမတည့္ေပမယ့္..ဟိုေနရာေလးမွာ အသုံးတည့္ႏိုင္ေကာင္းတည့္ႏိုင္ပါလိမ့္မယ္လို႔ ေျပာခ်င္ပါတယ္။ လူသားတိုင္းကိုယ္စီမွာ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္အိပ္မက္ေတြရွိေနၾကမွာပါ၊ အဲ့ဒီအိပ္မက္ေတြကိုလည္း အေကာင္အထည္ေဖာ္ေနၾကမွာပါ။ မျဖစ္ၾကေသးေပမယ့္၊ ၾကားကာလေတြမွာ ယိုင္နဲ႔မသြားေအာင္ ၾကံ႔ခိုင္ေနဖို႔လိုေနၾကပါလိမ့္မယ္။ ကၽြန္မတို႔ရဲ႕ဘ၀ေတြတိုးတက္ေအာင္ျမင္ဘို႔၊ ကၽြန္မတို႔ရဲ႕စိတ္ေတြကို လြတ္လပ္စြာပ်ံသန္းလိုက္ၾကပါစို႔ေနာ္။

(ယခုရသခံစားမႈေလးကို ဖတ္ရႈၿပီး ေနျခည့္ရဲ႕ ခ်စ္ေသာစာဖတ္သူမ်ား တစ္စုံတစ္ခုေသာ ခံစားမႈမ်ိဳး၊ စိတ္ဓာတ္ခြန္အားေလးတစ္ခု ရခဲ့ရင္ပဲ ေနျခည့္ရဲ႕ အေတြ႕အႀကံဳခံစားမႈေလးကိုမွ်ေ၀ရက်ိဳးနပ္ပါၿပီ။)
စာဖတ္သူတို႔လည္း ကိုယ္စိတ္ႏွစ္ပါးက်န္းမာခ်မ္းသာပါေစလို႔ဆုေတာင္းလိုက္ပါတယ္ေနာ္
ေနျခည္သစ္ႏြယ္(ျပည္)
၁၁း၄၀နာရီ၊ တနလၤာေန႔

No comments: