Naychi

“ကဗ်ာ” ဆိုတာ... ႏွလုံးသားရဲ႕ အနက္ရႈိင္းဆုံး တစ္ေနရာကေန ခံစားမႈပဥၥလက္နဲ႔ ခဲရာခဲဆစ္တူးေဖာ္ရရွိတဲ့ ကိန္းဂဏန္းမဲ့ တန္ဘိုးအရွိဆုံး ေက်ာက္မ်က္အကၡရာေလးေတြပါေနာ္... ဒီေက်ာက္မ်က္အကၡရာေလးေတြကို ႏွစ္ဦးသားရင္ခုန္သံ မွ်ေ၀စီျခယ္ရင္း... ထပ္တူညီႏွလုံးသားအျမႊာရဲ႕ အမွတ္တရ “ အႏုပညာမွတ္တိုင္ ” အျဖစ္ သက္၀င္လွပေစခဲ့ပါၿပီ....။ ထာ၀ရကမၺည္းတင္...ရွင္သန္ပါေစသား.....။

“ခ်စ္သူကဗ်ာ”၀ဘ္ဆိုဒ္ကို (၁၂-၈-၂၀၁၂)တနဂၤေႏြေန႔တြင္ “ေရႊၿမိဳ႕ေတာ္”http://www.shwemyotaw.com “ကိုၿငိမ္း” မွ လွဴဒါန္းထားပါသည္။

Dhama Listen & Images

 အလွဴဒါနတို႔တြင္ တရားအလွဴသည္သာ အျမတ္ဆုံးအလွဴျဖစ္ပါသည္။
ျမတ္စြာဘုရား၏ တရားေတာ္တို့ကုိ နာၾကားခြင့္ရသူ တို့သည္ အလြန္႕အလြန္ ဘုန္းကံၾကီးၾကပါေပသည္။
“ျမတ္ဘုရားရဲ႕ သာသနာ ေရာင္၀ါေနသို႔ ထြန္းေစေသာ္” တဲ့
ေနျခည္တို႔ရဲ႔ သာယာလွပတဲ့ သီရိေခတၱရာျပည္ၿမိဳ႔ရဲ႔ လွပတဲ့ ရႈခင္းမ်ားနဲ႔အတူ
အိႏၵိယႏိုင္ငံ၊ သီရိလကၤာ ၊ သီဟိုဠ္မွ ပထမဦးဆုံး ပင့္ေဆာင္လာေသာ
 “ဆံေတာ္ရွင္(ေရႊဆံေတာ္)”ေစတီေတာ္ျမတ္ႀကီးအား လာေရာက္ဖူးေျမာ္ ၾကည္ညိဳၾကပါရန္ ဖိတ္ေခၚအပ္ပါတယ္ေနာ္။
ၿမိဳ႔ရဲ႔ဂုဏ္ေဆာင္ ဧရာ၀တီျမစ္ရဲ႔ န၀ေဒးတံတားႀကီးက ျပည္ၿမိဳ႕ မွတဆင့္
ဧရာ၀တီတိုင္းေဒသႀကီး၊ ရခိုင္ျပည္နယ္၊ မေကြးတိုင္းေဒသႀကီး
စတဲ့ေနရာေဒသအသြယ္သြယ္မွ တိုင္းရင္းသားမ်ားအားလုံးနဲ႔အတူ ကူးလူးယွက္သြယ္ေပးလို႔ေနပါၿပီ။
အလွေတြေနရာတကာ က်က္သေရေတြေ၀ျဖာေနတဲ့ “ေခတၱရာ(ျပည္)”ကို အေရာက္လွမ္းလာခဲ့ၾကပါစို႔လား မိတ္ေဆြတို႔ေရ။


ေက်းဇူးရွင္ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီးမ်ား၏ ဓမၼသံေ၀ဂႏွင့္ ၾသ၀ါဒကထာမ်ား”

ကိုယ့္ကိုယ္ကို သနားရင္ ဝိပႆနာလုပ္ၾက၊ ကိုယ့္ကိုယ္ကို မသနားရင္

သားေရး၊ သမီးေရး၊ စီးပြားေရး လုပ္ၾက။
တရားနာတယ္ဆိုတာ ဒီအခ်ိန္မွာ မတရားတဲ့အလုပ္ မလုပ္တဲ့ အခ်ိန္ဘဲ။
အခ်ိန္တိုင္း ေတြးေနရင္း ဘဝေျပာင္းေနသည္။
အရင္က ဆိုးလို႔ ခုဆိုးတယ္၊ ခုဆိုးရင္ ေနာင္ဆိုးပါလိမ့္မယ္။
အရင္ကေကာင္းလို႔ ခုေကာင္းတယ္၊ ခုေကာင္းရင္ ေနာင္ေကာင္းပါလိမ့္မယ္။
လူေကာင္းသည္ အ႐ူးႏွင့္ျပိဳင္၍ အဝတ္မလစ္ေကာင္း၊ သူေတာ္ေကာင္းသည္ မသူေတာ္ႏွင့္ျပိဳင္၍ ေဒါသမျဖစ္ေကာင္း၊ က်င္ၾကီးသည္ ေအးသည္ျဖစ္ေစ ေႏြးသည္ျဖစ္ေစ ႐ြံဖြယ္သာတည္း။
မေကာင္းကြက္ကိုသာ ၾကည့္မည္ဆိုလွ်င္ ေပါင္းႏိုင္စရာပုဂၢိဳလ္မ႐ွိ၊ ေကာင္းကြက္ကိုသာ ၾကည့္မည္ဆိုလွ်င္ မေပါင္းႏိုင္စရာပုဂၢိဳလ္မ႐ွိ
မသူေတာ္သည္ အမ်က္ထြက္သည္ျဖစ္ေစ၊ မထြက္သည္ျဖစ္ေစ၊
စကားလွသည္ျဖစ္ေစ၊ မလွသည္ျဖစ္ေစ ႐ြံစရာသာတည္း။
ယခုလက္ရွိ အခ်ိန္ထက္ ေကာင္းေသာအခ်ိန္မရွိ လက္ရွိအခ်ိန္ကို နိဗၺာန္အထိ အက်ိဳးရွိေအာင္ အသံုးခ်ပါ။
(မင္းကြန္းဆရာေတာ္ဘုရားၾကီး)
သူမ်ားေနရာမက်တာကို ေလွ်ာက္မေျပာနဲ႔ ကိုယ္ေနရာမက်တာ သိရင္ေတာ္ျပီ။ ေနရာမက်တာကို ေနရာမက်ဘူးလို႔သိရင္ ေနရာက်ျပီ။ ေနရာမက်ဘဲႏွင့္ ေနရာက်တယ္ထင္ရင္ေတာ့ နည္းနည္းကေလးမွ ေမွ်ာ္လင့္စရာ မရွိဘူး။
(ေဝဘူဆရာေတာ္ဘုရားၾကီး)
ကုသိုလ္ေတြလုပ္ရတာ မပ်င္းႏွင့္ ကုသိုလ္ဆိုတာ ပ်င္းလဲလုပ္ ေပ်ာ္လည္းလုပ္ ကုသိုလ္ရဲ႕အရိပ္ဟာ ဘယ္သြားသြားပါတာဘဲ။
(ေဝဘူဆရာေတာ္ဘုရားၾကီး)
အကုသိုလ္မျပဳၾကနဲ႔ အကုသိုလ္ျပဳမိျပီဆိုတာနဲ႔ ဖံုးျပဳျပဳ ေဖာ္ျပဳျပဳ ေပၚလာတာဘဲ။
(ေဝဘူဆရာေတာ္ဘုရားၾကီး)
စိတ္ထားျမင့္ျမတ္လွ်င္ ဘယ္သူမဆို အထက္တန္းစားလူ ျဖစ္ႏိုင္တယ္။ စိတ္ထား အလတ္စားရွိလွ်င္ အလတ္စားလူ ျဖစ္ႏိုင္တယ္။မိမိစိတ္ထား ေအာက္တန္းက်ေနလွ်င္ ေအာက္တန္းစားလူ ျဖစ္လိမ့္မယ္။
စိတ္ရင္း ေစတနာသည္ လူတန္းစားကို ခြဲျခားသည္။
(ဦးဥတၱမသာရ ဘိဝံသ)
ဘယ္ေဗဒင္မွ မယံုၾကနဲ႔၊ ခႏၶာက သူ႔လမ္းသူေျပးေနေတာ့ မေန႔ကထက္ ယေန႔ ေသဖို႔ တစ္ရက္နီးသြားျပီ ဆိုတာသာ ယံုလိုက္ပါ။

(ေျမာက္ဦးဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး၏ တရားေတာ္မ်ား )

(Dammaonline)မွ ကူးယူမွ်ေ၀ပါသည္
      
      
    
    

(1) MGK_000113          (2) MGK_000114              (3) MGK_000115
(10) MGK_000125      (11) MGK_000126              (12) MGK_000128
(13) MGK_000129                      (14)   MGK_000130     (15)  Moekote sayardaw_000110

ေက်းဇူးေတာ္ရွင္ မိုးကုတ္ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး၏ ေထရုပၸတၱိအက်ဥ္း

၁။ ေက်းဇူးေတာ္ရွင္ မိုးကုတ္ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး အေလာင္းလ်ာကို ဗဒုံမင္းတရားၾကီး၏ ဥယ်ာဥ္ေတာ္ရြာေန ဦးေအာင္ထြန္း၊ ေဒၚေရႊအိတ္တုိ႔မွ ၁၂၆၁ ခုႏွစ္၊ နတ္ေတာ္လျပည့္ေက်ာ္ ၁၁ ရက္၊ ဗုဒၶဟူးေန႔လည္ ၂နာရီ ၃၀မိနစ္တြင္ မီးရွဴးသန္႔စင္ ဖြားျမင္ေတာ္မူပါသည္။ ငယ္မည္မွာ ေမာင္လွေဘာ္ျဖစ္ၿပီး ေမြးခ်င္း ၈ ဦးရွိပါသည္။
၂။ ၁၂၆၉ ခုႏွစ္တြင္ ဥယ်ာဥ္ေတာ္ရြာ ေဂြးပင္ေတာရ ဆရာေတာ္ ဦးဇာဂရ ထံတြင္ ရွင္၀ိမလအမည္ျဖင့္ ရွင္သာမေဏျပဳပါသည္။
၃။ ၁၂၇၂-ခုႏွစ္တြင္ ကိုရင္ ၀ိမလ၏ သကၤန္းကို ၾကဳိးတန္း၌ လွန္းထာစဥ္ ပ်ားမ်ားအုံဖြဲ႔၍ နိမိတ္ထူးျပခဲ့ပါသည္။
၄။ ၁၂၈၇ ခုႏွစ္တြင္ အမရပူရၿမိဳ႕ရွိ မဂၤလာေက်ာင္းတုိက္၊ တုိက္အုပ္ ဆရာေတာ္ ဦးသုဇာတ ထံတြင္ ပရိယတၱိစာေပကို သင္ယူခဲ့ပါသည္။
၅။ မဂၤလာတုိက္အနီးရွိ ဇရပ္ႀကီးတြင္ အဘိဓမၼာပါရဂူ ပထမေက်ာ္ ဆရာႀကီး ဦးအုန္းထံတြင္ အဘိဓမၼာည၀ါ စာေပမ်ားကို ဆက္လက္သင္ယူခဲ့ၿပီး သာမေဏဘ၀ကပင္ အဘိဓမၼာက်မ္းဂန္မ်ားကို ေကာင္းစြာ တတ္ေျမာက္ခဲ့ပါသည္။
၆။ ၁၂၈၁- ခုႏွစ္တြင္ မဂၤလာေက်ာင္းတုိက္၊ တုိက္အုပ္ဆရာေတာ္ ဦးသုဇာတကုိ ဥပဇၥ်ာယ္ဆရာျပဳ၍ ရဟန္းအျဖစ္ကို ခံယူေတာ္မူပါသည္။
၇။ ရဟန္းအျဖစ္ကို ေရာက္ရွိၿပီးေနာက္ သိမ္မွထြက္၍ မဂၤလာေက်ာင္းတုိက္အတြင္းရွိ မိမိေနထုိင္ရာ မကုဋေက်ာင္းသုိ႔ ျပန္ၿပီး ေခၽြးစုိေနသည့္ သကၤန္းကို တန္းေပၚ၌ လွန္းထားစဥ္ ပ်ားမ်ားအုံဖြဲ႔ကာ ဒုတိယ အႀကိမ္ စြဲျပန္ၿပီး နိမိတ္ထူးျပခဲ့ပါသည္။
၈။ စာေပသင္ၾကားမႈကို အားရ တင္းတိမ္ျခင္းမရွိဘဲ က်မ္းတတ္ အေက်ာ္ဆရာေတာ္ႀကီးမ်ားျဖစ္သည့္ (၁) ေခမာသီ၀ံဆရာေတာ္၊ (၂) ဘုရားႀကီးတုိက္ ဆရာေတာ္ ဦခႏၲီ (၃) ေရႊေရးေဆာင္တုိက္ ဆရာေတာ္ အရွင္ အာဒိစၥရံသီတုိ႔ထံ၌ ပရိယတၱိစာေပကို ဆက္လက္ သင္ယူခဲ့ပါသည္။
၉။  ၁၂၈၂ ခုႏွစ္တြင္ မုိးကုတ္ၿမိဳ႕မွ သီလရွင္ ေဒၚ၀ိစာရီက ရဟန္းအစ္မျပဳ၍ ဒုတိယအႀကိမ္ သိမ္ထပ္ေတာ္မူပါသည္။
၁၀။  ဦး၀ိမလသည္ မဂၤလာတုိက္အတြင္းရွိ အလယ္ ပိဋကတ္တုိက္ ေက်ာင္းအသစ္ႀကီးတြင္ သီတင္းသုံးၿပီး ျမန္မာျပည္ တစ္ခြင္မွ စာသင္သားမ်ားစြာတုိ႔အား အႏွစ္ ၃၀ တုိင္ေအာင္ အဘိဓမၼာဆုိင္ရာ `မာတိကာ ဓါတုကထာ ယမုိက္ပ႒ာန္း´ အစရွိသည့္ က်မ္းႀကီးမ်ားကို တစ္ႏွစ္လွ်င္  သုံးေခါက္ပုိ႔ခ်ခဲ့ပါသည္။ ခႏၶာဉာဏ္ေရာက္ တရားမ်ားကိုလည္း ေဟာၾကားခဲ့ပါသည္။
၁၁။ ၁၂၈၇ ခုႏွစ္တြင္ ဆရာႀကီး ဦးအုန္း ကြယ္လြန္သြားသျဖင့္ အၿပီး မသတ္ခဲ့ေသာ `အဘိဓမၼာည၀ါတံခြန္´ က်မ္းႀကီးကို ဆက္လက္ျပဳစုခဲ့ပါသည္။ ထုိ႔ျပင္ `ယမကမဥၥရီက်မ္းႏွင့္ ပုထုဇၨနအလင္းျပက်မ္း´ တုိ႔ကို ျပဳစုခဲ့ပါသည္။
၁၂။ ေအာင္ျခင္းရွစ္ပါး ဆရာေတာ္၏ ဆုံးမဩ၀ါဒ ေပးမႈကို ခံယူကာ မိမိရဟန္းကိစၥၿပီးေရးကို အနည္းငယ္သာ က်ိန္းစက္၍ သန္းေခါင္ခ်ိန္မွစၿပီး သဒၶါႏွင့္ ၀ီရိယကို စြဲကုိင္လ်က္ ၀ိပႆနာကမၼ႒ာန္းကို ပြားမ်ား အားထုတ္ေတာ္မူပါသည္။ ဆရာေတာ္သည္ အခ်ိန္ကို ေလးစား တိက်စြာ လုပ္ေဆာင္ေလ့ရွိပါသည္။
၁၃။ ၁၂၉၂ ခုႏွစ္တြင္ လယ္တီစာခ် ဓမၼကထိက ဦးပဒုမ မက်န္းမာ၍ ၎ကိုယ္စား ေညာင္းေလးပင္ျမဳိ႕၊ ျပည္လုံးခ်မ္းသာ ဗုဒၶပူဇနိယ သဘင္၌ အဘိဓမၼာတရားမ်ားကို ေဟာၾကားေတာ္မူခဲ့ပါသည္။ ၉ ႏွစ္တုိင္တုိင္ ဆက္လက္ ခ်ီးျမွင့္ခဲ့ပါသည္။
၁၄။ ၁၂၉၄ ခုႏွစ္မွစ၍ ၁၃၀၃ ခုႏွစ္အထိ မုိးကုတ္ၿမိဳ႕တြင္ တရားဓမၼမ်ားကို ပုိ႔ခ်ၿပီး ၀ါဆုိခါနီးမွ အမရပူရျမဳိ႕သုိ႔ ျပန္ၾကြေလ့ရွိပါသည္။
၁၅။ စစ္ကာလအတြင္း၌ မုိးကုတ္ၿမိဳ႕ ေဘာ္ဘတန္းရြာတြင္ သီတင္းသုံးၿပီး ဝိပႆနာတရားကိုသာ အားထုတ္ေနခဲ့ပါသည္။
၁၆။ စစ္ႀကီးၿပီးေသာ္ အမရပူရျမဳိ႕၌ ၀ါတြင္း ကာလပတ္လုံး သီတင္းသုံးၿပီး ပရိယတ္စာေပပုိ႔ခ်မႈကို ၁၃၁၆ ခုႏွစ္မွစ၍ မျပဳေတာ့ဘဲ တရားေဟာမႈကိုသာ ျပဳခဲ့ပါသည္။
၁၈။ ၁၃၁၇ ခုႏွစ္တြင္ မႏၲေလးျမဳိ႕တြင္ တရားဓမၼမ်ားကို ႏွစ္စဥ္ ႂကြ၍ ခ်ီးျမွင့္ေတာ္မူခဲ့ပါသည္။
၁၉။ ၁၃၂၄ ခုႏွစ္၊ ၀ါဆုိလဆန္း ၅ ရက္ေန႔တြင္ `အဂၢမဟာပ႑တ´ ဘြဲ႔တံဆိပ္ေတာ္ကို နုိင္ငံေတာ္အစုိးရ သာသနာေရးဌာနမွ ဆက္ကပ္လွဴဒါန္းပါသည္။
၂၀။ ၁၃၂၄ ခုႏွစ္၊ သီတင္းကၽြတ္လျပည့္ေက်ာ္(၄)ရက္တြင္ (ခရစ္ ၁၉၆၂-ခု ေအာက္တိုဘာ လ ၁၇-ရက္) ဗုဒၶဟူးေန႔၊ မြန္းလြဲ (၁) နာရီ၊ မိနစ္(၂၀)အခ်ိန္တြက္ ခႏၶာဝန္ ခ်ဳပ္ၿငိမ္း၍ ပရိနိဗၺာန္ျပဳေတာ္မူပါသည္။

ေက်းဇူးေတာ္ရွင္ မိုးကုတ္ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး၏ ေနာက္ဆံုး မိန္႔ဟဩဝါဒေတာ္
(ေန႔ ၁-နာရီ၊ ၁၅ -မိနစ္)
“ခႏၶာရွိတဲ့သူတိုင္း ခံစားရမည့္ ေဝဒနာေတြကို ေက်ာ္လြန္ေအာင္ (ေဝဒနာျဖစ္ပ်က္တို႔ရဲ႕ အဆံုးကို ေတြ႔ေအာင္) ရႈၾက၊ မေမ့မေလ်ာ့ေနရစ္ၾက…”။
၂၁။ ၁၃၂၄ ခု၊ ျပာသုိလျပည့္ေန႔တြင္ ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး၏ ရုပ္ကလာပ္ေတာ္ကို မီးသၿဂႋဟ္ရာ – ရုပ္ကလာပ္ေတာ္၏ ထူးျခားခ်က္ (၁၅)ခ်က္မွာ -
၁။ ရုပ္ကလာပ္ေတာ္ ေဆးသြင္းရာတြင္ ေသြးစိမ္းမ်ား အထက္သို႔ (၄)လက္မခန္႔ ေထာင္၍ ပန္းထြက္ျခင္း၊ ထို႔ေနာက္ ရုပ္ကလာပ္ေတာ္ကို (၇)ရက္တိုင္တိုင္ ေန႔စဥ္ ေဆးထိုးတိုင္း ေသြးစိမ္းမ်ားထြက္ျခင္း။
၂။ ရုပ္ကလာပ္ေတာ္မွာ ေဆးသြင္းစက ညိဳမည္းသြားေသာ္လည္း တျဖည္းျဖည္းအသားေတာ္မွာ သက္ေတာ္ရွိစဥ္ကကဲ့သို႔ ဝင္းထိန္ ေတာက္ပလာျခင္း။
၃။ ရုပ္ကလာပ္ေတာ္၏ အသားေတာ္မ်ားမွာ သက္ေတာ္ရွိစဥ္ကကဲ့သို႔ ေပ်ာ့ေပ်ာင္း၍ ေနျခင္း။
၄။ သက္ေတာ္ရွိစဥ္က ခ်ခဲ့ေသာ ဆံေတာ္မ်ား ဓာတ္ေတာ္ကဲ့သို႔ လံုးသြားျခင္း။
၅။ ရုပ္ကလာပ္ေတာ္မွ ေျခသည္း၊ လက္သည္းမ်ား ရွည္ထြက္လာျခင္း။
၆။ ရုပ္ကလာပ္ေတာ္မွ ဆံေတာ္မ်ား ရွည္ထြက္ျခင္း။
၇။ ရုပ္ကလာပ္ေတာ္ကို ဗဟို စံေက်ာင္း မ႑ပ္မွ ဦးေက်ာ္သိန္း၊ ေဒၚတင္လွတို႔၏ မ႑ပ္သို႔ ပင့္ေဆာင္လာစဥ္ မ်ားလွစြာေသာ လူအုပ္ႀကီးအေပၚမွ ေျမာက္ျမားစြာေသာ ပ်ားေကာင္မ်ားသည္ ဤရုပ္ကလာပ္ေတာ္ကို ပူေဇာ္ဖူးေျမာ္လ်က္ ပင့္ေဆာင္လာေသာ လမ္းစဥ္အတိုင္း ပ်ံသန္းလိုက္လာၿပီး ရုပ္ကလာပ္ေတာ္ထားရွိသည့္ မ႑ပ္မုခ္ထိပ္တြင္ ဝင္ေရာက္စြဲအံုၾကျခင္း။
၈။ ရုပ္ကလာပ္ေတာ္ကို မီးသၿဂႋဟ္ရာ အခ်ိန္ၾကာျမင့္စြာ မီးမစြဲဘဲ က်ိန္းစက္ဘိသကဲ့သို႔ စင္းစင္းပင္ တည္ရွိျခင္း။
၉။ ရုပ္ကလာပ္ေတာ္ကို မီးသၿဂႋဟ္ရာ မီးစြဲေလာင္ေသာ္လည္း ရုန္းျခင္း၊ ေကြးျခင္း၊ မရွိဘဲ ပကတိ က်ိန္းစက္သကဲ့သုိ႔ တည္ရွိျခင္း။
၁၀။ မီးသၿဂႋဟ္စဥ္ ရုပ္ကလာပ္ေတာ္မွ မေကာင္းေသာ အနံ႔မ်ား မထြက္ျခင္း။
၁၁။ မီးသၿဂႋဟ္စဥ္က ေကာက္ယူထားေသာ အရိုးေတာ္မ်ားမွာ တျဖည္းျဖည္း ဓာတ္ေတာ္မ်ား ျဖစ္လာျခင္း။
၁၂။ မီးသၿဂႋဟ္ၿပီးေနာက္ အုတ္ပလႅင္မွ အရိုးေတာ္တစ္ပိုင္း ဓာတ္ေတာ္တစ္ပိုင္း ရရွိျခင္း။
၁၃။ မီးသၿဂႋဟ္ၿပီးေနာက္ အုတ္ပလႅင္ဖ်က္ၿပီးမွ အေရာင္စံု အရြယ္စံု ဓာတ္ေတာ္မ်ား ရရွိျခင္း။
၁၄။ မီးသၿဂႋဟ္ၿပီးေနာက္ သက္ေတာ္ရွိစဥ္သကဲ့သို႔ အၾကည္ဓာတ္ မပ်က္ မီးမခဘဲ မ်က္လံုးေတာ္ က်န္ရွိျခင္း။
၁၅။ မီးသၿဂႋဟ္ၿပီးေနာက္ ခ်ိတ္ဆက္ျဖစ္ေသာ လက္ဆစ္ရိုးေတာ္မ်ား ရရွိျခင္း။

ဦးသုမဂၤလ(ဒယ္အိုးဆရာေတာ္)ေဟာၾကားေတာ္မူေသာတရားေတာ္မ်ား


ဆရာေတာ္ ဦးေဇာတိက-ေအာင္ၿမင္ေသာဘ၀တရားေတာ္


လူတိုင္းဟာ စိတ္ခ်မ္းသာမႈ႔ရွာေနၾကတာ။ ဘယ္လိုနည္းနဲ႔မ်ား စိတ္ခ်မ္းသာမႈ႔ကို ရမယ္ ထင္ေနၾကသလဲ။ မ်ားေသာအားျဖင့္ ပတ္ဝန္းက်င္အသိုင္းအဝိုင္းက ကိုယ့္ေခါင္းထဲထည့္ေပးတဲ့ အယူအဆျဖစ္တဲ့ ” သူမ်ားထက္ပိုၿပီး အဆင့္အတန္းျမင့္ျမင့္ေနနိုင္ရင္ စိတ္ခ်မ္းသာမယ္၊ ပိုက္ဆံမ်ားမ်ားရွိရင္ စိတ္ခ်မ္းသာမယ္၊ ရာထူးေတြအျမင့္ႀကီးရွိရင္ စိတ္ခ်မ္းသာမယ္ ” လို႔ ထင္ေနၾကတယ္။ ဒီလိုလူေတြဟာ စိတ္အခ်မ္းသာဆံုးလူေတြ ဟုတ္ရဲ့လားဆိုတာ တကယ္လက္ေတြ႔ အကဲခတ္ၾကည့္စမ္းပါ။ အခ်ဳိ႕ကိစၥေတြမွာ ပစၥည္းဥစၥာ၊ ရာထူးအဆင့္အတန္းျမင့္မားတဲ့လူေတြဟာ စိတ္အဆင္းရဲဆံုးလူေတြျဖစ္ေနတာ ေတြ႔ရတယ္။
If I devalue you, I devalue myself.
သူတပါးကိုတန္ဖိုးခ်လိုက္ရင္ ကိုယ့္ကိုကိုယ္ပါ တန္ဖိုးခ်ရာေရာက္တယ္။ သူတစ္ပါးကို မေလးမစား ဆက္ဆံၿပီဆိုရင္ ကိုယ့္ကိုကိုယ္လည္း ေလးစားလုိ႔မရေတာ့ဘူး။
အဲဒီလုိသိဖို႔ဆိုတာ ကိုယ္စိတ္ကိုသိနိုင္တဲ့ ႏူးညံ့သိမ္ေမြ႔မႈရိွတဲ့သူ၊ သတိ သမာဓိ ဉာဏ္ပညာရွိတဲ့သူမွသာ သိနိုင္ပါတယ္။ သတိ သမာဓိ ဉာဏ္ပညာမရွိတဲ့သူေတြကေတာ့ ေဒါသနဲ႔ ဆက္ဆံမယ္၊ မာနနဲ႔ ဆက္ဆံမယ္၊ ကၠုသာမစၦရိယနဲ႔ ဆက္ဆံမယ္၊ ေလာဘနဲ႔ ဆက္ဆံမယ္၊ အဲဒီလို ေလာဘ၊ ေဒါသ၊ မာန၊ ကၠုသာမစၦရိယ အားႀကီးေနလို႔ ကိုယ့္ကိုကိုယ္ ထိခိုက္ေနတာေတာင္မွ မသိေတာ့ဘူး။ ဒါေၾကာင့္ ေလာကၾကီးကို ေကာင္းေစခ်င္တယ္ ဆိုရင္ သတိနဲ႔ေနတဲ့ေလ့အက်င့္လုပ္ပါ။ သတိနဲ႔ေနလာရင္ ကိုကိုယ္ကို အမ်ားၾကီးသိလာလိမ့္မယ္။ ကိုယ္စိတ္ကို အမ်ားၾကီးသိလာမွသာ သူတစ္ပါးစိတ္ထဲဘယ္လိုခံစားရတယ္တိုတာ နဲ႔နဲ႔သိလာပါလိမ့္မယ္။ အဲဒီလိုလူမွသာ ကိုယ့္အက်ဳိးေရာ၊ အမ်ားအက်ဳိးေရာ မထိခိုက္ေအာင္လုပ္နိုင္တယ္။ ဒါအျပင္ ကိုယ့္အက်ဳိးေရာ၊ အမ်ားအက်ဳိးေရာ ႀကီးႀကီးမားမားျဖစ္ေပၚလာေအာင္ အက်ဳိးကိုေဆာင္ရြက္နိုင္္တယ္။ ဒါ့ေၾကာင့္ အမ်ားအက်ဳိးကို ေဆာင္ရြက္ခ်င္တဲ့လူဆိုရင္ သတိ၊ သမာဓိ၊ ဉာဏ္ပညာရွိဖို႔ လိုတယ္။
When you are peaceful, happy, joious and doing what you love to do, you are successful.
သင္ဟာ ၿငိမ္းေနတယ္၊ ေပ်ာ္ရႊင္ေနတယ္၊ ၾကည္လင္ရႊင္လန္းေနတယ္၊ ကိုယ္ခ်စ္တဲ့ အလုပ္ကိုလုပ္ေနတယ္ဆိုရင္ သင္ဟာ ေအာင္ျမင္ေနတဲ့သူပါ။
ဘယ္လိုလူကို ေအာင္ျမင္တဲ့လူလုိ႔ ေျပာမလဲ။ ပိုက္ဆံခ်မ္းသာတဲ့လူလား၊ ရာထူးေတြအႀကီးႀကီး ရေနတဲ့လူလား။ ဒါေတြ မဟုတ္ဘူး။ ၿငိမ္းတဲ့လူ၊ ေပ်ာ္ရႊင္တဲ့လူ၊ ၾကည္လင္ရႊင္လန္းတဲ့လူ၊ ကိုယ္ခ်စ္တဲ့ အလုပ္ကိုလုပ္ေနတဲ့လူဟာ ဘဝမွာ ေအာင္ျမင္တဲ့လူျဖစ္တယ္။
There is no true success without peace of mind.
စိတ္ေအးခ်မ္းမႈ မရွိဘဲနဲ႔ စစ္မွန္တဲ့ ေအာင္ျမင္မႈဆိုတာ မရွိပါဘူး။
ကိုယ့္ရ့ဲေအာင္ျမင္မႈကို ဘာနဲ႔တုိင္းတာမလဲ။ စိတ္ထဲမွာ ေအးခ်မ္းမႈရမွ ကိုယ့္ဘဝဟာ ေအာင္ျမင္မႈရတာပါ။ ေအးခ်မ္းမႈဆိုတာ ဘာလဲ။ ရိုးသားမႈမရွ္ိဘဲနဲ႔ ေအးခ်မ္းမႈဆိုတာ မျဖစ္နိုင္ဘူး။ ရိုးသားမွ အထိုက္ေလွ်ာက္ ေအးခ်မ္းတယ္။ တည္ၿငိမ္မႈမရွိဘဲနဲ႔ တကယ္ေအးခ်မ္းမႈ အစစ္အမွန္ဆိုတာ မျဖစ္နုိင္ပါဘူး။ ဘဝကို ေအးေအးခ်မ္းခ်မ္း ေနသြားမွာလား။ အျပစ္ေတြ၊ ေနာင္တေတြ၊ ပူပန္မႈေတြ၊ ကိုယ္ မရိုးသားတာေတြ၊ ကိုယ္မရိုးသားမွန္းကို သူမ်ားသိေနတာကို မရမကဖံုးၿပီးေတာ့ ပူေလာင္ေနတ့ဲစိတ္ႀကီးနဲ႔ ေနသြားမွာလား။
A successful man possesses a great spiritual understanding.
ေအာင္ျမင္တဲ့သူမွာ ႀကီးမားတဲ့၊ ေလးနက္တဲ့ အသိဉာဏ္ရွိတယ္။
ေလးနက္တဲ့၊ ျမင့္ျမတ္တဲံ့၊ မွန္ကန္တဲ့အသိဉာဏ္ ရွိမွသာ အဲဒီလူကိုဘဝမွာ ႀကီးက်ယ္ျမင့္ျမတ္တဲ့သူလို႔ ေျပာလို႔ရတယ္။ တကယ္ေအာင္ျမင္တဲ့သူဟာ သူမွာ တကယ္ေလးနက္တဲ့၊ ျမင့္ျမတ္တဲံ့အသိဉာဏ္ ရွိတယ္၊ စိတ္ထားရွိတယ္။
(ဆရာေတာ္ ဦးေဇာတိက)
တရားတစ္ပုိဒ္လံုးကို Download ဆြဲ၍ နာယူနိုင္ပါတယ္။
ေဒါင္းရန္ ။ ။ MultiUpload

(ေရးသားသူ-ေနျခည္သစ္ႏြယ္(ျပည္))
http://dhammabank.com/ ႏွင့္ http://thitsartayar.com/, MMAတို႔မွ
ျပန္လည္မွ်ေ၀ေရးသားလိုက္ပါတယ္။
“ခ်စ္သူကဗ်ာ”၀ဘ္ဆိုဒ္မွတစ္ဆင့္ ဓမၼခ်စ္ခင္ သူေတာ္စင္အေပါင္းတို႔အား ထပ္ဆင့္ျပန္လည္မွ်ေ၀ျခင္းအားျဖင့္ ၀မ္းသာပီတိျဖစ္ရ၍ သာဓုအႏုေမာဒနာေခၚႏိုင္ၾကပါေစရွင္။

No comments: