Naychi

“ကဗ်ာ” ဆိုတာ... ႏွလုံးသားရဲ႕ အနက္ရႈိင္းဆုံး တစ္ေနရာကေန ခံစားမႈပဥၥလက္နဲ႔ ခဲရာခဲဆစ္တူးေဖာ္ရရွိတဲ့ ကိန္းဂဏန္းမဲ့ တန္ဘိုးအရွိဆုံး ေက်ာက္မ်က္အကၡရာေလးေတြပါေနာ္... ဒီေက်ာက္မ်က္အကၡရာေလးေတြကို ႏွစ္ဦးသားရင္ခုန္သံ မွ်ေ၀စီျခယ္ရင္း... ထပ္တူညီႏွလုံးသားအျမႊာရဲ႕ အမွတ္တရ “ အႏုပညာမွတ္တိုင္ ” အျဖစ္ သက္၀င္လွပေစခဲ့ပါၿပီ....။ ထာ၀ရကမၺည္းတင္...ရွင္သန္ပါေစသား.....။

“ခ်စ္သူကဗ်ာ”၀ဘ္ဆိုဒ္ကို (၁၂-၈-၂၀၁၂)တနဂၤေႏြေန႔တြင္ “ေရႊၿမိဳ႕ေတာ္”http://www.shwemyotaw.com “ကိုၿငိမ္း” မွ လွဴဒါန္းထားပါသည္။

Tuesday, January 8, 2013

“ႏွလုံးလွပိုင္ရွင္”

“ႏွလုံးလွပိုင္ရွင္”
ႏွစ္ကာလေတြက အေတာ္ပင္ၾကာခဲ့ေလၿပီ..တာ၀န္ေတြ၊ ၀တၱရားေတြကိုယ္စီကိုယ္ငွျဖင့္ ရုန္းကန္လႈပ္ရွားေနခဲ့ၾကေပမယ့္ တစ္ေနရာရာမွာေတာ့ ဆုံေတြ႕ၾကရလိမ့္မယ္လို႔ ေမွ်ာ္လင့္မထားခဲ့ၾကပါဘူး…ဒါေပမယ့္လည္း ဆုံေတြ႕ခဲ့ၾကရျပန္ေသးသည္။ ကၽြန္မအတြက္ လြန္ခဲ့ေသာ ေလးႏွစ္ေက်ာ္ကာလကို ေရာက္ရွိသြားသလိုပါပဲ..မေန႔တစ္ေန႔ကလို ပီတိေတြက လက္ရွိအခ်ိန္မွာ ၿပီးျပည့္စုံတဲ့ပီတိတစ္ခုကို ရခဲ့မိတာေၾကာင့္လည္း ပို၍ပင္ ၀မ္းသာၾကည္ႏူးခဲ့ရျပန္သည္။ ကၽြန္မ၏၀မ္းသာျခင္းပီတိအၿပံဳးသည္ ေငြေၾကးထက္ပင္ သာလြန္ျမင့္ျမတ္သည္ဟု ဆိုႏိုင္ေပမည္။ လြန္ခဲ့ေသာေလးႏွစ္တာကာလအခ်ိန္ေလးက ကၽြန္မ၏အသက္ အရြယ္က (၂၃)ႏွစ္မွ်သာရွိေသးသည္၊ ကၽြန္မ၏ သူငယ္ခ်င္းျဖစ္သူ ယဥ္ၾကည္ႏွင့္ ကြန္ပ်ဴတာဆိုင္ေလးတစ္ဆိုင္တြင္ အတူတူ အလုပ္လုပ္ခဲ့ဘူးၾကသည္… ယဥ္ၾကည္က ကၽြန္မ၏ သူငယ္ခ်င္းဆိုေပသည့္ ကၽြန္မထက္အသက္အရြယ္အရ (၅)ႏွစ္မွ်ကြာသည္.. ထို႔ေၾကာင့္လည္း ကၽြန္မက မယဥ္ၾကည္ဟုပင္ေခၚသည္။ တစ္ေန႔ေတာ့..မယဥ္ၾကည္၏ သူငယ္ခ်င္းမ်ားျဖစ္သူ သိန္းဇံႏွင့္ ေဇာ္ကိုဆိုေသာ လူႏွစ္ေယာက္ ကၽြန္မတို႔၏ဆိုင္သို႔ ေရာက္ရွိလာခဲ့ၾကသည္။ မယဥ္ၾကည္၏ သူငယ္ခ်င္းမ်ားသည္ ကၽြန္မထက္ပင္ အသက္အရြယ္ကြားျခားလွသည္..ကၽြန္မအား ညီမလိုတစ္မ်ိဳး.. သူငယ္ခ်င္းလိုတဖုံ ခ်စ္ခင္ခဲ့ၾကသည္…
“ညီမေလး ျမတ္ပန္းႏြယ္..ဒါ…အစ္မရဲ႕..သူငယ္ခ်င္းေတြေလ”
“သူ႔နာမည္က သိန္းဇံ…သူ႔နာမည္ကေတာ့ ေဇာ္ကိုတဲ့..မွတ္ထားေနာ္”
“ဟုတ္ကဲ့ပါအစ္မ…ေအာ္..ဒါနဲ႔…အစ္ကိုတို႔က…အစ္မယဥ္ၾကည္နဲ႔ အသက္အတူတူပဲဆိုေတာ့…အစ္ကိုသိန္းဇံ… အစ္ကိုေဇာ္ကိုလို႔ ပဲ ေခၚမယ္ေနာ္”
“ရပါတယ္ဟာ…ငါတို႔က ယဥ္ၾကည္န႔ဲဆို ေျပာမနာဆိုမနာ..ငယ္သူငယ္ခ်င္းေတြေလ…”
ထိုေန႔မွစ၍ပင္ ကၽြန္မႏွင့္ မယဥ္ၾကည္..အစ္ကိုသိန္းဇံ…အစ္ကိုေဇာ္ကိုတို႔သည္ ေျပာမနာဆိုမနာ သူငယ္ခ်င္းမိတ္ေဆြမ်ားပင္ ျဖစ္ခဲ့ၾကေလသည္။ ကၽြန္မတို႔ေလးေယာက္ထဲတြင္မူ အစ္ကိုသိန္းဇံသည္ ခ်ဴခ်ာသည္၊ အင္ဂ်င္နီယာတစ္အေယာက္အျဖစ္ လုပ္ငန္း ခြင္တြင္၀င္ေရာက္လုပ္ကိုင္ခြင့္ရခဲ့ေသာ္လည္း က်န္းမာေရးတြင္ေတာ့ ေဆးခန္းကပင္ အရႈံးေပးထားရေလာက္ေအာင္ ပင္ျဖစ္သည္။ သူတို႔အေၾကာင္းေတြကိုေတာ့ျဖင့္ မယဥ္ၾကည္မွ ကၽြန္မကိုေျပာျပ၍သာ အေၾကာင္းစုံသိရသည္။ ထိုသို႔ပင္ ကၽြန္မတို႔(၄)ဦး၏ ခင္မင္မႈသည္ ပို၍ပင္နက္ရႈိင္းလာခဲ့ၾကသည္။ တစ္ေန႔ ဇန္န၀ါရီလရဲ႕ ေန႔လယ္(၁၀)နာရီအခ်ိန္ခန္႔ေလာက္ေပါ့… အစ္ကိုသိန္းဇံႏွင့္ အစ္ကိုေဇာ္ကိုတို႔ ေရာက္ရွိလာခဲ့ၾကၿပီး…

“ဟဲ့..ယဥ္ၾကည္..ဒီေန႔ သိန္းဇံေဆးရုံတက္ရေအာင္လာတာေလ”
“ဟယ္…ဟုတ္လား…”
“ေအးေလဟာ..ဒီေန႔ သူ႔ဗိုက္ထဲကအလုံးက ဆရာ၀န္ကခြဲမယ္ဆိုၿပီး ဂ်ဳဒိတ္လုပ္ထားတယ္ေလ”
“ဟယ္..ျမန္လိုက္တာ..အခု သူဘယ္မွာလဲ..”
“ေဆးရုံေရာက္ေနၿပီေလ…ငါလည္းလိုက္သြားမလို႔”
ကၽြန္မတို႔သူငယ္ခ်င္းတေတြ ေတ႕ြဆုံစဥ္က အစ္ကိုသိန္းဇံ၏ ၀မ္းဗိုက္ထဲတြင္ အလုံးတစ္လုံးရွိသည္ဟု ဆရာ၀န္ေတြက ေျပာခဲ့သည္.. ထိုအခ်ိန္တုန္းက သတိထားမိခဲ့ၾကဟန္မတူ..ယခုေဆးရုံတြင္ ဆိုျပန္ေတာ့လည္း ကၽြန္မတို႔သူငယ္ခ်င္းအတြက္ စိုးရိမ္ပူပန္ရျပန္သည္..သူတို႔ႏွစ္ဦးကုိ မယဥ္ၾကည္မွတဆင့္ ခင္မင္ခြင့္ရခဲ့ေသာ္လည္း…ကၽြန္မက အသက္အရြယ္အငယ္ဆုံးျဖစ္ သည္မို႔… ခင္မင္ခဲ့ေသာ္လည္း တေလးတစားျဖင့္ဆက္ဆံရသည္က ပို၍ပင္မ်ားခဲ့ပါသည္။
ကၽြန္မႏွင့္မယဥ္ၾကည္တို႔ ဆိုင္တြင္ လုပ္စရာရွိေသာအလုပ္မ်ားကိုသာ ဆက္၍လုပ္ေနခဲ့ၾကသည္..ေန႔လယ္ (၁၂)နာရီအခ်ိန္ခန္႔ တြင္ ေတာ့..ကၽြန္မတို႔ဆိုင္သို႔ အေျပးအလႊားျဖင့္ေရာက္လာခဲ့ေသာ အစ္ကိုေဇာ္ကိုကို လွမ္း၍ျမင္လိုက္ရသည္…
“ဟဲ့ဟဲ့..ယဥ္ၾကည္..ယဥ္ၾကည္…”
အေမာတေကာျဖင့္ မယဥ္ၾကည္ကို ေခၚသံၾကားလာ၍ ကၽြန္မလည္း ဆိုင္ထဲမွ အေျပးထြက္လာခဲ့မိသည္…
“ဘာလဲေဇာ္ကိုရဲ႕….ေသြး..ေသြး…ေသြး..”
အစ္ကိုေဇာ္ကို၏ အေမာတေကာေျပာလာသည့္ အသံေတြေၾကာင့္ ကၽြန္မေရာ မယဥ္ၾကည္ပါ ထိတ္လန္႔ပ်ာယာခဲ့ၾကသည္..
“ေျဖးေျဖးေျပာပါဟယ္…သိန္းဇံေရာ..”
“ေအး..ေအး..သိန္းဇံ ဗိုက္ခြဲဖို႔အတြက္ ေသြးလိုေနလို႔ဟ..”
“ေအာ္..အဲ့ဒါမ်ားဟယ္..ဘာေသြးလဲ..”
“ေအ”ေသြးေလ..
အစ္ကိုေဇာ္ကို၏ေျပာသံေၾကာင့္…ကၽြန္မအံ့ၾသ၀မ္းသာသြားခဲ့ရသည္…ကၽြန္မ၏ေသြးအမ်ိဳးအစားသည္ (ေအ)ေသြးပင္ျဖစ္သည္။ ကၽြန္မ ေသြးလွဴခ်င္ေနခဲ့ေသာဆႏၵျပည့္၀ခဲ့ၿပီ..ထို႔ေၾကာင့္လည္း..တိုက္တိုက္ဆိုင္ဆိုင္ပင္ျဖစ္ခဲ့သည္…
“ဟာ..အစ္ကိုေဇာ္ကို…ညီမေလးရဲ႕ေသြးက (ေအ)ေသြး..ဘယ္မွသြားရွာမေနနဲ႔ေတာ့.ညီမေလးလွဴမယ္”
“ဟာ..ဟုတ္လား…ဒါဆိုပိုၿပီးအဆင္ေျပတာေပါ့..လာလာ..တို႔ ခုပဲ ေဆးရုံသြားၾကမယ္”
ေျပာေျပာဆိုဆိုႏွင့္ ထြက္သြားခဲ့တာ မယဥ္ၾကည္ကိုပင္ ႏႈတ္ဆက္ရန္ ေမ့ေနခဲ့သည္..ကၽြန္မအလုပ္ေတြကိုပင္ ပစ္ထားခဲ့ၿပီး.. ေဆးရုံကိုလိုက္ပါသြားခဲ့ရသည္…ေဆးရုံကို ကၽြန္မတို႔ေရာက္ခဲ့ၾကျပန္ေတာ့.. ေသြးလွဴျခင္းဆိုသည္မွာ…ၿပီးျပည့္စုံမွ… လိုအပ္သည့္ ေပါင္ခ်ိန္…ေရာဂါပိုးရွိမရွိ…အလွဴရွင္၏ကိုယ္ခံအားေကာင္းျခင္းမေကာင္းျခင္း…စသည့္လိုအပ္ေသာအခ်က္ေတြေၾကာင့္ ကၽြန္မ.. လွဴမွလွဴႏိုင္ပါ့မလားဟု စိတ္ေတြေလးေနမိသည္..ခဏအၾကာမွာေတာ့ သူနာျပဳဆရာမေလးတစ္ေယာက္ ေရာက္ရွိလာၿပီး..
“ကိုသိန္းဇံရဲ႕ ေသြးအလွဴရွင္…၀င္လို႔ရၿပီေနာ္”
“ဟုတ္ကဲ့..”
ကၽြန္မစိတ္ေတြေလးတိေလးကန္ျဖင့္ အခန္းတြင္းသို႔၀င္လိုက္သည္…အခန္းတြင္းသို႔ေရာက္သည္ႏွင့္ သူနာျပဳဆရာမေလးက ေပါင္ခ်ိန္သည္..ေပါင္ခ်ိန္စက္ေပၚတက္လိုက္သည္ႏွင့္..ဆရာမေလးက..
“ညီမေလးက.ေပါင္၁၂၀ရွိတယ္..”
“ဟုတ္ကဲ့ပါဆရာမ”
ေနာက္ထပ္အၾကာမွာေတာ့..ကၽြန္မအား..ေသြးေပါင္ခ်ိန္တိုင္းကိရိယာျဖင့္ pressureတိုင္းထြာခဲ့သည္…ကၽြန္မ၏ pressureက လည္း အဆင္ေျပတယ္..ပုံမွန္ဆိုၿပီး ဆရာမကေျပာျပန္လာသည္..။ ကၽြန္မေသြးလွဴရန္အတြက္ အေတာ္ေလးပင္ အားတက္ သေရာျဖစ္လာခဲ့သည္။ ထို႔ေနာက္တြင္ေတာ့..ဆရာမေလးက..ဓါတ္ခြဲခန္းသို႔ ေခၚေဆာင္သြားခဲ့သည္.. ဓါတ္ခြဲခန္းသို႔ေရာက္သည္ ႏွင့္ ကၽြန္မ၏ လက္ထိပ္ေလးမွ ေသြးမ်ားေဖာက္ယူၿပီး စစ္ေဆးေနၾကသည္.. နာရီ၀က္ခန္႔အၾကာမွာေတာ့.. ေသြးစစ္ခ်က္အေျဖ မ်ားထြက္လာခဲ့သည္..ကၽြန္မ၏ေသြးကို လွဴႏိုင္ေၾကာင္းေျပာလာသည္..ကၽြန္မ၏မ်က္ႏွာေပၚတြင္ ၿပံဳးရိပ္မ်ားသန္းလာခဲ့သည္.. ေဘးတစ္ဖက္တစ္ခ်က္သို႔ၾကည့္လိုက္စဥ္..အစ္ကိုသိန္းဇံ..အစ္ကိုေဇာ္ကိုတို႔ႏွင့္အတူ..အခန္းတြင္ အသက္ (၇၀)ခန္႔ေလာက္ရွိ အဘတစ္ေယာက္၊ ေသြးစစ္ေပးသည့္ အသက္(၃၀)ခန္႔ေလာက္ရွိ အမ်ိဳးသားတစ္ဦးတို႔ရွိေနခဲ့သည္.. ကၽြန္မ၏ ငယ္ရြယ္ႏုနယ္စဥ္ အခ်ိန္ကာလတြင္ ေသြးလွဴခဲ့ျခင္းသည္ ပထမဦးဆုံးအႀကိမ္ျဖစ္ေပသည္..ကၽြန္မ၏စိတ္ထဲတြင္ ေၾကာက္ရြံ႕ျခင္းမရွိခဲ့.. ကၽြန္မ၏ သန္႔စင္ေသာေသြးမ်ားျဖင့္ လူတစ္ေယာက္၏အသက္ကို ရွင္သန္ေစမည္ေလာဟုအေတြးမ်ားျဖင့္ ေပ်ာ္ရႊင္ေနခဲ့မိသည္၊ ေသြးလွဴရန္အတြက္ အႀကိမ္ႀကိမ္ႀကိဳးစားခဲ့ေသာ္လည္း တိုက္တိုက္ဆိုင္ဆိုင္ပင္ လွဴခြင့္ရရွိခဲ့သည္…။
ကၽြန္မ၏နံေဘးသို႔.. အသက္(၇၀)ခန္႔အဘတစ္ေယာက္ ေရာက္ရွိလာၿပီး…
“လုံမေလး..ေသြးလွဴဖူးသလား”
“မလွဴဖူးပါဘူးအဘ..ဒါ..ပထမဦးဆုံးအႀကိမ္ပါပဲ”
“ရင္ထဲမွာဘယ္လိုခံစားရလဲ..သမီး”
“အရမ္းေပ်ာ္ေနတယ္အဘ…”
“ေအး..သာဓု…သာဓု…သာဓု…ဒီအလွဴဟာ ဘယ္အလွဴနဲ႔မွမတူတဲ့…မြန္ျမတ္တဲ့အလွဴပဲကြဲ႕….နတ္လူသာဓုေခၚၾကပါလိမ့္မယ္ ကြယ္..အဘေျမးေလးလည္း ဒီထက္မက ပိုၿပီး က်န္းမာလန္းဆန္းပါေစကြယ္”
“ေပးတ့ဲဆုနဲ႔ျပည့္ပါေစအဘ…”
အသက္(၇၀)ခန္႔ေလာက္ရွိအဘက ဆုေတြေပးၿပီးေနာက္ ကၽြန္မ၏အၿပံဳးေတြ တရစပ္ျဖစ္ေနသည္…ထိုအခ်ိန္တြင္ပဲ သူနာျပဳ ဆရာမေလးက ကၽြန္မ၏ညာဘက္လက္ေမာင္းကို အသာအယာကိုင္ၿပီး..ဆရာမေလး၏လက္မွလည္း ဂလူးကို႔စ္ပုလင္းသာသာမွ် ေလာက္ အိတ္တစ္လုံးပါလာေသးသည္…
“ညီမေလး..နာလားဟင္…”
“မနာဘူးဆရာမရဲ႕…”
“အင္း..ေသြးေဖာက္ခ်တဲ့အခ်ိန္..မူးေ၀တာတို႔ဘာတို႔ရွိရင္လည္း ေျပာေနာ္..”
“ဟုတ္ကဲ့ပါဆရာမ”
ကၽြန္မ၏လက္ေမာင္းေသြးမွ ေဖာက္ခ်၍ အိတ္ထဲတြင္ စီးက်ေနေသာ ေသြးမ်ားကုိၾကည့္လိုက္…ကုတင္ေဘးတဖက္တခ်က္တြင္ ထိုင္ေနေသာ အစ္ကိုမ်ားကိုၾကည့္လိုက္ျဖင့္ ကၽြန္မ အေတာ္ေလးေပ်ာ္ေနခဲ့သည္…အစ္ကိုမ်ားကလည္း ေဘးမွေန၍ တစ္ေယာက္ တစ္လွည့္စီ ကၽြန္မအား စေနာက္ေနၾကေသးသည္..
“ညီမေလး..ဘယ္လိုေနလဲ..ေခါင္းမူးေသးလား”
“ညီမေလး…ဒီမွာ အခ်ိဳရည္ဗူး…ညီမေလးမေသာက္ရင္ ဟိုေကာင္က ငတ္ႀကီးက်ေနလိမ့္မယ္..”
“ေပးေပး..ငါေသာက္မယ္..”
“ဟာ..ဟိတ္ေကာင္..ဒါက ညီမေလးအတြက္ကြ..မင္းအတြက္မဟုတ္ဘူး”
“မင္းကလည္းကြာ..ငါသိပါတယ္ကြ…”
ဗိုက္ခြဲေတာ့မည့္အစ္ကိုသိန္းဇံႏွင့္ အစ္ကိုေဇာ္ကိုတို႔ကေတာ့ တစ္ေယာက္တစ္လွည့္စီ ေျပာမနာဆိုမနာသူမ်ားပီပီ စေနာက္ ေနၾကသည္ကို ျမင္ေတြ႕လိုက္ရေတာ့..ပိုလို႔သာေပ်ာ္သြားခဲ့ရသည္…ခဏအၾကာမွာေတာ့ ကၽြန္မ၏ေသြးမ်ားကို ေဖာက္ထုတ္လို႔ ၿပီးသြားခဲ့ပါၿပီ..ကၽြန္မအတြက္ ပထမဦးဆုံးအႀကိမ္ျဖစ္ခဲ့ေပမယ့္လည္း..အားအင္ေတြအျပည့္ရွိေနခဲ့ၿပီထင္ပါတယ္.. မူးေ၀ျခင္းမရွိ… အေကာင္းပကတိအတိုင္းပင္ျဖစ္ပါသည္…အစ္ကိုေတြကလည္း..တစ္ေယာက္တစ္ဖက္စီ..အခ်ိဳရည္ေတြကတစ္ဖက္..အားေဆး ကဒ္ေတြကတစ္လွည့္ျဖင့္ ျပဳစုေစာင့္ေရွာက္ေနၾကသည္..ကၽြန္မ…လူနာ၏ကုတင္သို႔ ခဏအၾကာမွ်ထိုင္ခဲ့ၿပီးမွ အလုပ္ရွိေသးသည္ ကို သတိရသြားမိခဲ့သည္…
“ကဲ…အစ္ကိုတို႔ေရ...ညီမေလး ျပန္ေတာ့မယ္..အလုပ္ေတြလည္းရွိေသးတယ္ေလ..ညက် ခြဲခန္း၀င္မွဘဲ ျပန္လာခဲ့ေတာ့မယ္.. တာ့တာ” ဟု ႏႈတ္ဆက္လိုက္ၿပီး ဘတ္စ္ကားျဖင့္ ထြက္လာခဲ့ေတာ့သည္..
ညေနအလုပ္သိမ္းခ်ိန္ေရာက္ျပန္ေတာ့ မယဥ္ၾကည္ႏွင့္အတူ ေဆးရုံသို႔ျပန္လာခဲ့ၾကသည္..ေဆးရုံသို႔ေရာက္သည္ႏွင့္ အေတာ္ၾကာ ပင္ေစာင့္လိုက္ရေသးသည္…ခြဲခန္းသို႔ ည(၈)နာရီတြင္ ဆရာ၀န္ႀကီးမ်ား ေရာက္ရွိလာၾကသည္..လူနာကလည္း အဆင္သင့္ပင္ ျဖစ္ေနသည္…လူနာအား ခြဲခန္းသို႔ေခၚေဆာင္ၿပီးေနာက္တြင္ အခ်ိန္က (၁)နာရီေက်ာ္မွ်ပင္ၾကာသည္…လူနာ၏ဗိုက္ထဲတြင္ ဘာအလုံးမွန္းမသိေသးေပမယ့္..ခြဲေတာ့ခြဲစိတ္ေနၾကသည္..ခြဲစိတ္ၿပီးမွာေတာ့..ဆရာ၀န္မေလးတစ္ဦးမွ..လူနာ၏၀မ္းဗိုက္အတြင္း မွ ခြဲစိတ္ထားၿပီးေသာအညစ္အေၾကးမ်ားကို စတီးဇလုံခပ္ႀကီးႀကီးျဖင့္ ထုတ္ယူလာျပၾကသည္….
“လူနာရွင္ေတြ….လူနာကို ခြဲစိတ္ၿပီးပါၿပီ…ခဏေန အျပင္ထုတ္ပါမယ္….ဒါေတြက လူနာရဲ႕ဗိုက္ထဲကအညစ္အေၾကးေတြပါ… တ၀က္ေလာက္က်န္ပါေသးတယ္..”
ကၽြန္မႏွင့္အတူ လူနာ၏မိသားစု၀င္မ်ားကလည္း ပ်ာပ်ာသလဲေနေအာင္ လူနာ၏ခြဲစိတ္ခဲ့ၿပီးေသာ အညစ္အေၾကးမ်ားအား ၾကည့္ရႈ ခဲ့ၾကသည္.. လူနာ၏၀မ္းဗိုက္အတြင္းမွ အဆီဥေလးေတြျဖင့္ ေသြးအရည္ၾကည္မ်ားက ဇလုံထဲတြင္ ျပည့္လွ်ံေနသည္.. ကၽြန္မ ထိုအရာမ်ားကိုၾကည့္ရင္းျဖင့္ပင္..သံေ၀ဂတခ်ိဳ႕ရခ့ဲလိုက္သည္..အတန္ၾကာမွာေတာ့ လူနာကို ဆရာ၀န္မ်ားက ခြဲစိတ္ခန္းအျပင္ ဘက္သို႔ ထုတ္လာခဲ့ၿပီး ကုတင္သို႔ ေခၚေဆာင္လာခဲ့ၾကသည္..လူနာသည္ အေတာ္ပင္သတိရွိေနပါသည္.. အခ်ိန္အားျဖင့္ ည(၁၀)နာရီပင္ထိုးခဲ့ၿပီမို႔.. ကၽြန္မႏွင့္မယဥ္ၾကည္တို႔လည္း …မနက္မွပင္လာေတာ့မည္ဟု ႏႈတ္ဆက္ခဲ့ၿပီး အိမ္သို႔ျပန္လာခဲ့ၾက သည္…။ နံနက္(၆)နာရီအခ်ိန္ေရာက္ေတာ့ ကၽြန္မႏွင့္မယဥ္ၾကည္တို႔ ေဆးရုံသို႔ထြက္လာခဲ့ၾကသည္…ေဆးရုံလူနာအခန္းတြင္းသို႔ ေရာက္သည္ႏွင့္ပင္…လူနာက သတိမရတစ္ခ်က္ ရတစ္ခ်က္ျဖစ္ေနသည္…လူနာ၏ညီမတ၀မ္းကြဲျဖစ္သူ ခ်ိဳခ်ိဳက လူနာကို ျပဳစု ေစာင့္ေရွာက္ေနသည္…လူနာ၏၀မ္းဗိုက္ေဘးမွ ခ်ိတ္ထားေသာေသြးအိတ္က..ကၽြန္မ၏လက္ေမာင္းတြင္းမွ ေဖာက္ထားေသာ ေသြးေတြ..ကၽြန္မ၏စိတ္ထဲတြင္ အၿပံဳးတို႔ရွိေနသည္..ခဏအၾကာ လူနာ သတိရလာေတာ့သည္…ခ်ိဳခ်ိဳက..
“ကိုႀကီး…ဒါ..ဘယ္သူ႕ေသြးေတြလဲသိလား…”
“အင္း..”
လူနာက အနာရွိန္ျဖင့္ သိသည္ဆိုေသာစကားမ်ိဳးျဖင့္ ေခါင္းညိမ့္ျပခဲ့သည္…ခ်ိဳခ်ိဳက စကားေတြဆက္ေျပာေနသည္…
“ဒီေသြးေတြ…မေန႔က ဒီအစ္မဆီက ယူထားတဲ့ေသြးေတြေလ…”
“အင္း..”
လူနာအေျခအေနကိုၾကည့္ၿပီး ကၽြန္မႏွင့္မယဥ္ၾကည္တို႔ ျပန္လာခဲ့ၾကသည္… ေနာက္တစ္ပတ္အၾကာမွာေတာ့ လူနာလည္း ေဆးရုံကဆင္းႏိုင္ခဲ့ၿပီ…ကၽြန္မတို႔အား ႏႈတ္ဆက္ၿပီး..တာ၀န္က်ရာၿမိဳ႕သို႔ ျပန္သြားခဲ့သည္။ (၃)လခန္႔အၾကာမွာေတာ့ အစ္ကိုသိန္းဇံ မဂၤလာေဆာင္ေတာ့မယ္ဆိုပါလား..မဂၤလာသတင္းကို ၾကားသိလိုက္ရေပမယ့္… ကၽြန္မတို႔မေရာက္ျဖစ္ခဲ့ၾကျပန္ ပါဘူး… မဂၤလာေဆာင္ၿပီးသည္ႏွင့္ တစ္ႏွစ္ေက်ာ္ေလာက္အၾကာတြင္ေတာ့ ကၽြန္မႏွင့္ အစ္ကိုသိန္းဇံတို႔ဇနီးေမွာင္ႏွံကို ျပန္လည္ဆုံေတြ႕ခဲ့ရျပန္ သည္..ေတြ႕ဆုံခဲ့ၾကရသည္မွာ…အစ္ကိုသိန္းဇံ၏ဇနီးမွာပင္ မေပါ့မပါးႀကီးပင္ျဖစ္ေနသည္..
“ဟယ္…အစ္မ..ဘယ္ႏွစ္လရွိၿပီလဲဟင္”
“ညီမေလး…ဒီေန႔ေမြးေတာ့မွာေလ…”
“ေအာ္..ဟုတ္လား…အလုပ္ေတြကတဖက္ဆိုေတာ့လည္း မဆုံျဖစ္ၾကဘူးေလ…”
ထိုသုိ႔ သူ႔ဇနီးမွေျပာသည္ႏွင့္ပင္..အစ္ကိုသိန္းဇံက..
“မင္းကိုေျပာျပဘူးတယ္ေလ…ဒါ..အစ္ကို႔ကို ေသြးလွဴေပးတဲ့ညီမေလးေပါ့..”
“ေအာ္..ဟုတ္လား..သူကေျပာျပတယ္ညီမေလး”
“ဟုတ္ကဲ့ပါအစ္မ”
“ေအာ္…ဒါနဲ႔အစ္မ…ဘယ္ခ်ိန္ေမြးမွာလဲဟင္..”
“ညီမ..ဒီေန႔ည ေဆးရုံတက္မယ္ေလ..မနက္ျဖန္မနက္(၆)နာရီေပါ့”
“ေအာ္..ဟုတ္ကဲ့အစ္မ…ညီမေလး..တခါတည္းလိုက္ပို႔မယ္ေနာ္”
ေျပာေျပာဆိုဆိုႏွင့္ပင္..အလုပ္မွျပန္လာရင္း ေဆးရုံသို႔ လိုက္ပါသြားခဲ့ေတာ့သည္..ေဆးရုံသို႔ေရာက္သည္ႏွင့္ ေ၀ယ်ာ၀စၥမ်ားကို ကၽြန္မ ျပဳလုပ္ေပးခဲ့သည္…စကားေတြေျပာရင္းဆိုရင္းျဖင့္ပင္ ည(၈)နာရီပင္ထိုးသြားခဲ့ၿပီ..ကၽြန္မလည္း အိမ္သို႔ျပန္လာခဲ့သည္.. ထိုေန႔တြင္မွစ၍ ကၽြန္မႏွင့္ ကၽြန္မ၏ သူငယ္ခ်င္းအစ္ကိုမိသားစုမ်ားႏွင့္ မဆုံျဖစ္ခဲ့ၾကသည္မွာ(၁)ႏွစ္ေက်ာ္ပင္ၾကာခဲ့ေလၿပီ. ဆုံမယ့္ဆုံျပန္ေတာ့လည္း..အမွတ္မထင္.. “အစ္မေရ…hair coatလိုခ်င္လို႔”
“ေအးေအး ညီမ…”
“ဟယ္..အစ္ကိုသိန္းဇံ..ခ်ိန္းထားရင္ေတာင္လြဲေနအုံးမယ္ေနာ္..ေနေကာင္းၾကတယ္မဟုတ္လား”
“အင္း..ေကာင္းတယ္ညီမေလး…”
သူမ..ဟိုဟိုဒီဒီၾကည့္မိျပန္ေတာ့..အစ္မ..အစ္ကိုသိန္းဇံ၏ဇနီးမွလည္း ခ်စ္စရာေကာင္းေသာကေလးေလးကို ခ်ီေပြ႕ထားရင္းက ေရာက္လာခဲ့သည္..
“မိန္းမ..သူ႔ကိုမွတ္မိတယ္မဟုတ္လား..ဒါ…ေသြးလွဴခဲ့တဲ့ညီမေလးေလ”
“ေအာ္..ဒါေၾကာင့္ ျမင္ဖူးတယ္လို႔ၾကည့္ေနတာ…ဟယ္..ညီမေလး စိတ္မဆိုးနဲ႔ေနာ္..သိပ္မမွတ္မိသလိုျဖစ္သြားတာ”
“ရပါတယ္အစ္မရယ္..ကိစၥမရွိပါဘူး..အစ္မမီးဖြားတုန္းကေတာင္ ေဆးရုံကိုလိုက္လာေသးတယ္ေလ…ကေလးေလးက ဒီကေလး ေလးလားအစ္မ…ေတာ္ေတာ္ေလးေတာင္ ႀကီးေနၿပီပဲ… အရမ္းလည္းခ်စ္စရာေကာင္းတာပဲ.. အသားေလးကျဖဴေဖြးေနတာပဲ ေနာ္… အေမနဲ႔လည္း မတူဘူး…အေဖနဲ႔လည္း မတူဘူး…ပိုေခ်ာတယ္ေနာ္အစ္မ”
“ဟုတ္တယ္ ညီမေရ…”
ထို႔ေနာက္တြင္ေတာ့ အစ္ကိုသိန္းဇံမွ ကေလးအား ခ်ီေပြ႕လာၿပီး…
“သားသား..ဒါတီတီေလးေလ…တီတီေလးေသြးေတြပါတယ္ေလ”ဟုဆိုၿပီး ေျပာဆိုေနခဲ့သည္…
“ညီမေလး..မုန္႔စားမလား..”
“မစားေတာ့ပါဘူးအစ္ကိုသိန္းဇံရယ္…ခုလို မိသားစုေတြက်န္းက်န္းမာမာနဲ႔ရွိေနတာကိုပဲ ၀မ္းသာလွပါၿပီ”
“ေအးပါ..ေအးပါ…”
“ဒါဆို…ညီမေလး ျပန္ေတာ့မယ္ေနာ္..ေျပာလိုက္ပါအုံး..မယဥ္ၾကည္တို႔န႔ဲလည္း မေတြ႕တာၾကာေနၿပီ..သတိရတယ္လို႔ေျပာေပးအုံး ေနာ္”
“ေအးပါ…ေအးပါ”
ေျပာေျပာဆိုဆိုႏွင့္ပင္ ကၽြန္မအိမ္သို႔ျပန္လာခဲ့သည္…လမ္းတစ္ေလွ်ာက္တြင္ ကၽြန္မစဥ္းစားေနမိခဲ့သည္..ကၽြန္မေပးလွဴခဲ့ေသာ ေသြးတစ္စက္ျဖင့္ လူတစ္ေယာက္၏က်န္းမာေရး…လူတစ္ေယာက္၏အသက္…ထိုသူ၏ မိသားစု..က်န္းက်န္းမာမာျဖင့္ရွိေနသည္ ကို ကၽြန္မတစ္သက္လုံးအမွတ္ရေနေတာ့မည္… ထိုေန႔ကရရွိလုိက္ေသာ ပီတိအၿပံဳးသည္ ကၽြန္မအတြက္ ေအာင္ဘာေလ သိန္းဆုႀကီးေပါက္သည္ထက္ပင္ သာလြန္ေနခဲ့ေတာ့သည္..ထိုေန႔မွစ၍လည္း ကၽြန္မႏွင့္ သူတို႔၏မိသားစုေလးသည္လည္း ဘယ္ေတာ့မ်ားမွ ျပန္လည္ဆုံေတြ႕ႏိုင္မည္ကို မသိႏိုင္ေသးၾကသလို..ျပန္လည္ဆုံေတြ႕ခဲ့ၾကတိုင္းလည္း…သူတို႔၏မိသားစုေလး ထိုကဲ့သို႔ က်န္းက်န္းမာမာ…ေပ်ာ္ေပ်ာ္ရႊင္ရႊင္ျဖင့္ ျမင္ေတြ႕လိုက္ရအုံးမယ္ဆိုရင္..ကၽြန္မအေနျဖင့္ ထိုကဲ့သို႔ပင္ပီတိမ်ိဳး ျပန္လည္ ခံစားရေပအုံးမည္မွာ မလြဲပင္..အစ္ကိုသိန္းဇံတို႔မိသားစုေလးကို ေပ်ာ္ရႊင္က်န္းမာျခင္းေတြနဲ႔ ျပန္လည္ဆုံေတြ႕ႏိုင္ပါေစဟု ဆုေတာင္းရင္းျဖင့္ပင္..လမ္းေဘး၀ဲယာမွတိုက္ခတ္လာေသာ ေလေျပေအးေလးက ကၽြန္မ၏အေသြးအသားထဲသို႔ပင္ စိမ့္၀င္ေနခဲ့ ေလၿပီ..ကၽြန္မ၏မ်က္ႏွာေပၚတြင္ ၿပံဳးရိပ္မ်ားျဖင့္ ေရာယွက္ေနၿပီး အိမ္အျပန္လမ္းမႀကီးေပၚတြင္ ၾကည္ႏူးေနခဲ့ရျပန္ပါေတာ့သည္။


ေနျခည္သစ္ႏြယ္(ျပည္)



No comments: