Naychi

“ကဗ်ာ” ဆိုတာ... ႏွလုံးသားရဲ႕ အနက္ရႈိင္းဆုံး တစ္ေနရာကေန ခံစားမႈပဥၥလက္နဲ႔ ခဲရာခဲဆစ္တူးေဖာ္ရရွိတဲ့ ကိန္းဂဏန္းမဲ့ တန္ဘိုးအရွိဆုံး ေက်ာက္မ်က္အကၡရာေလးေတြပါေနာ္... ဒီေက်ာက္မ်က္အကၡရာေလးေတြကို ႏွစ္ဦးသားရင္ခုန္သံ မွ်ေ၀စီျခယ္ရင္း... ထပ္တူညီႏွလုံးသားအျမႊာရဲ႕ အမွတ္တရ “ အႏုပညာမွတ္တိုင္ ” အျဖစ္ သက္၀င္လွပေစခဲ့ပါၿပီ....။ ထာ၀ရကမၺည္းတင္...ရွင္သန္ပါေစသား.....။

“ခ်စ္သူကဗ်ာ”၀ဘ္ဆိုဒ္ကို (၁၂-၈-၂၀၁၂)တနဂၤေႏြေန႔တြင္ “ေရႊၿမိဳ႕ေတာ္”http://www.shwemyotaw.com “ကိုၿငိမ္း” မွ လွဴဒါန္းထားပါသည္။

Monday, June 4, 2012

“သာသနာ့ေဘာင္မွ ေနျခည္သစ္ႏြယ္ (ခ) ဆရာေလး ေခမာစာရသိဂၤ ီ”

“သာသနာ့ေဘာင္မွ ေနျခည္သစ္ႏြယ္ (ခ) ဆရာေလး ေခမာစာရသိဂၤ ီ”


ခ်မ္းေအးလြန္းတဲ့ ဒီဇင္ဘာရဲ႕ညေနေစာင္းေလးမွာေပါ့ ကၽြန္မရဲ႕ အိမ္အျပန္ လမ္းတစ္ေလွ်ာက္မွာ စဥ္းစားရင္း အိမ္ေရာက္မွန္းမသိေအာင္ အေတြးေတြလြန္သြားတယ္ေလ အိမ္ေရာက္ေတာ့ ကၽြန္မစဥ္းစားတဲ့ အေၾကာင္းအရာတခ်ိဳ႕ကို စဥ္းစားၿပီး ကၽြန္မမိဘေတြကို ဖြင့္ေျပာခဲ့မိတယ္
အဲဒီအေၾကာင္းေလးကေတာ့ ကၽြန္မ ေလာကီကို စြန္႔ခြါေတာ့မယ္ဆိုတဲ့အေၾကာင္းေလးေပါ့..ကၽြန္မအတြက္ ဘ၀မွာ ျဖစ္ခ်င္တဲ့ဆႏၵေတြ ျဖစ္ေနတဲ့လက္ရွိဘ၀ေတြမွာ ေက်နပ္မႈမရွိႏိုင္၊ လိုခ်င္တဲ့အရာအားလုံးကို ပိုင္ဆိုင္ခဲ့တယ္၊ ေသာကရယ္တစ္လွည့္ ဒုကၡရယ္မ်ားစြာဆိုသလို ဆင္းရဲခ်မ္းသာ တလွည့္စီသာလာလို႔ေပါ့ ကၽြန္မပိုင္ဆိုင္ဆိုင္ခ်င္တာ ဘာလဲဆိုတာေတြ၊ ပိုင္ဆိုင္ၿပီးသမွ်အရာေတြကိုေရာ လုိခ်င္ခဲ့တာဟုတ္ရဲ႕လားလို႔ ကၽြန္မကိုယ္ကၽြန္မ အႀကိမ္ႀကိမ္ျပန္ေမးခဲ့ရင္း….. ဘာေတြလုိအပ္လဲ ကၽြန္မအႀကိမ္ႀကိမ္ စဥ္းစားမိတယ္ ကၽြန္မရဲ႕အလုပ္ထဲမွာ မေပ်ာ္ေတာ့သလို ကၽြန္မရဲ႕ေန႔စဥ္လုပ္ငန္းေတြက သံေ၀ဂတရားေတြ ေပးလိုက္မိတယ္ထင္ပါတယ္….

ကၽြန္မက အြန္လိုင္းကို အၿမဲတမ္းဆိုသလိုသုံးျဖစ္တယ္ ကၽြန္မရဲ႕အခ်စ္ဆုံးသူငယ္ခ်င္းေတြနဲ႔ စကားေတြေျပာတယ္ ဘာရယ္မသိ ညာရယ္မသိ ဗလာနတၳိပဲဆိုတာ ကၽြန္မ နားလည္ခဲ့မိတယ္… တရားသေဘာနဲ႔ယွဥ္ ခႏၶာအသိ ရုပ္နာမ္အတိနဲ႔ ျဖစ္တည္လာတဲ့ လူ႔ေလာကမွာ အရာအားလုံးမတည္ၿမဲၾကပါလားလို႔…… အခ်စ္ဆိုတာ ပူေလာင္ျခင္း…. ေမတၱာဆိုတာ ေအးျမျခင္း၊ လူသားတို႔ေပးစြမ္းႏိုင္တဲ့ ေအးခ်မ္းတ့ဲေမတၱာတရားကို ကၽြန္မ လိုလားေတာင့္တမိတယ္….ကၽြန္မအတြက္အေျဖတစ္ခုကို ရွာေတြ႕သြားခဲ့ပါၿပီ၊ ဒီလိုနဲ႔ပဲ ကၽြန္မရဲ႕မိဘေတြကို ခြင့္ေတာင္းၿပီး ကၽြန္မရဲ႕ဆုံးျဖတ္ခ်က္အတိုင္း သာသနာ့ေဘာင္ကို၀င္ဖို႔အတြက္ ဆုံးျဖတ္ခဲ့လိုက္ပါေတာ့တယ္..
“အေဖနဲ႔အေမ”
“ဟင္…..သမီးေလး”
“ေျပာေလ….အေမတို႔ကို ဘာေျပာမလို႔လဲ”
ကၽြန္မ ၀မ္းနဲ၀မ္းသာမ်က္ရည္ျဖစ္သြားၿပီး အားရပါးရ ငိုခဲ့တာေပါ့……
“အေဖနဲ႔အေမကို သမီး ခြင့္ေတာင္းခ်င္လို႔ပါ”
“ဘာမ်ားလဲကြယ္…..”
“သမီးကို သာသနာ့ေဘာင္ကို အၿပီးတိုင္ ၀င္ခြင့္ျပဳပါလို႔…….”
ကၽြန္မရဲ႕မိဘေတြ အမွတ္မထင္ဆိုသလိုပါပဲ မ်က္ရည္ေတြလည္လာၿပီး…..ကၽြန္မရဲ႕ ဖခင္က စကားေလးတစ္ခြန္းေျပာခဲ့တာေပါ့….
“ခ်စ္သမီးေလးေရ”
“အေဖနဲ႔အေမကို တရားဓမၼအသိနဲ႔ ေက်းဇူးဆပ္တဲ့…..ခ်စ္သမီးေလးကို”
“အေဖနဲ႔အေမက ထာ၀ရ ခြင့္ျပဳပါတယ္ကြယ္”
“ေကာင္းတဲ့အလုပ္ကိုလုပ္ၿပီး မြန္ျမတ္သန္႔စင္ ျမင့္ျမတ္တဲ့အသိပညာေတြနဲ႔……..သာသနာ့တာ၀န္ေတြကို…..
“ႏိုင္နင္းပိုင္ႏိုင္စြာ နဲ႔ ေက်ျပြန္ေအာင္ ထမ္းေဆာင္ပါေတာ့ သမီးေလးရယ္” ဆိုၿပီး
ကၽြန္မရဲ႕ဖခင္ရဲ႕ ရင္တြင္းမွ ေမတၱာတရားေတြက စကားလုံးေတြျဖစ္တည္လာခဲ့ျပန္ပါတယ္…
“ေကာင္းပါၿပီ အေဖနဲ႔အေမ”
“ဒီေန႔ပဲ သမီးတို႔ “သဒၵမၼဂီရိေတာရေက်ာင္းေလး”ကို….သြားၾကတာေပါ့ေနာ္”
ကၽြန္မနဲ႔အတူ ကၽြန္မရဲ႕မိဘႏွစ္ပါးျဖစ္သူနဲ႔ အိမ္နီးနားခ်င္း သူငယ္ခ်င္းမိတ္ေဆြမ်ားက ေအးျမလြန္းတဲ့ တရားရိပ္သာကို တပါတည္း လိုက္ပါပို႔ေဆာင္ခဲ့ၾကပါတယ္၊ကၽြန္မ ေနာက္ဆုံးႏႈတ္ဆက္ခ်င္သူမ်ားရွိပါေသးတယ္၊ အဲဒါကေတာ့ ကၽြန္မကို ခ်စ္ၾကတဲ့ ကၽြန္မရဲ႕ခ်စ္သူေတြပါ၊ ေနာက္ဆုံးအေနျဖင့္ ကၽြန္မ ႏႈတ္ဆက္ခ်င္ေသးသည္၊ ရာဂဆိုတ့ဲ အပူမီးနဲ႔မဟုတ္ေတာ့ဘဲ ၿငိမ္းေအးေသာစိတ္ထားျဖင့္သာ၊ သူတို႔ရဲ႕စိတ္ကိုလည္း ကၽြန္မလိုပဲ ျဖစ္ေစခ်င္သည္သာ….
“အေဖနဲ႔ အေမ”
“ဟင္….ဘာလဲ သမီး”
“သမီးခ်စ္သူနဲ႔ ေတြ႕ေပးပါေနာ္”
“ေနာက္ဆုံးအေနနဲ႔ ႏႈတ္ဆက္ပါရေစေနာ္”
“အင္းပါ သမီးေလးရယ္”
ကၽြန္မကိုခ်စ္ၾကတဲ့ ကၽြန္မရဲ႕ခ်စ္သူ ေရာက္ရွိလာခ်ိန္မွာေတာ့….. ကၽြန္မရဲ႕ခ်စ္သူကို ႏႈတ္ဆက္စကားေတြဆိုခဲ့ပါေတာ့တယ္…..
“ခ်စ္သူေရ…. သံသရာရဲ႕ အပူမီး မယူပါလဲ ကူးစက္တတ္တာမို႔”
“ဘ၀ရဲ႕သံသရာမွ ၿငိမ္းေအးရာအမွန္ျဖစ္တဲ့ တရားအရိပ္ကို ခိုလႈံပါရေစပါေတာ့ေနာ္”
ခ်စ္သူရဲ႕ အၾကည့္နဲ႔အတူ မ်က္ရည္စေတြက ၀ဲလာပါေတာ့တယ္…. ဒီအခ်ိန္မွာ ကၽြန္မရဲ႕ ငိုလြယ္ ရႈိက္လြယ္တတ္တဲ့ ႏွလုံးသားတို႔မွာ ပကတိအတိနဲ႔ ေအးခ်မ္းျခင္းနိမိတ္ပုံရိပ္ေတြနဲ႔ တည္ၿငိမ္ေနပါေတာ့တယ္….  ကၽြန္မကိုခ်စ္တဲ့ ကၽြန္မရဲ႕ခ်စ္သူကေတာ့ မ်က္ရည္ေတြ အရႊဲသားနဲ႔ ခြင့္ျပဳလည္းအခက္ ခြင့္မျပဳလဲခက္နဲ႔
“ခ်စ္သူ”
“ေနာက္ဆုံးအႀကိမ္ႏႈတ္ဆက္”
“ပညတ္ခ်က္ေတြလည္း မေပးေတာ့ပါဘူး”
“ခြင့္ျပဳခ်က္ေတြ မေပးခ်င္ေပမယ့္”
“ေနာက္ဆုံးအတြက္ ေအးခ်မ္းရာ”
“ထာ၀ရအတြက္ ပါရမီျဖည့္ေပးပါ့မယ္ခ်စ္သူ……”ရယ္လို႔
ခ်စ္သူရဲ႕ ေၾကကြဲအက္ထစ္ေနတဲ့ ႏွလုံးသားမွ အသံလႈိင္းမ်ားက ကၽြန္မရဲ႕ရင္ စူးနစ္၀င္ေစပါေတာ့တယ္
နာရီခ်ိန္အားျဖင့္ ညေန(၄း၀၀)နာရီထိုးသြားၿပီမို႔ ကၽြန္မ ဆံခ်ခ်ိန္နီးသြားၿပီ…ဆရာေတာ္က ေခၚေနၿပီမို႔ သြားရေတာ့မယ္၊ ကၽြန္မအေဖနဲ႔အေမက တစ္ပါတည္း လိုက္ပါခဲ့ၿပီး…… ဆံခ်မယ့္ တဘက္ေလးကို ႏွစ္ေယာက္အတူကိုင္ၿပီး….ဆရာေတာ္ရဲ႕ ၾသ၀ါဒကို ခံယူခဲ့ပါေတာ့တယ္၊
ဆံခ်ေနခ်ိန္မွာေတာ့၊ ကၽြန္မရဲ႕စိတ္ႏွလုံးမွာ မတည္ၿမဲျခင္းဆိုတဲ့ သခၤါရကမၼဌာန္းကို ရႈမွတ္ေနပါေတာ့တယ္…..ကၽြန္မရဲ႕ ရွည္လ်ားလွတဲ့ ဆံႏြယ္ေတြ ဦးေခါင္းထက္မွ က်လာတဲ့အခ်ိန္မွာေတာ့၊ ကၽြန္မစိတ္ထဲ အေတြးတစ္ခုနဲ႔အတူ သတိတရား ၀င္လာပါေတာ့တယ္…
“ငါ့ဘ၀ရဲ႕ ခႏၶာ”
“ငါ့ဘ၀ရဲ႕ အလွတရား”
“ရုပ္နာမ္ႏွစ္ပါးဆိုတဲ့ အေျဖ”
“ေသခ်ာေတြးၾကည့္ မေရမရာတဲ့ သံသရာတ၀က္မွာ”
“ငါ ေမ်ာပါခဲ့မိတာ ႏွေျမာအတိပါလား…..”ဆိုတဲ့
“အသိနဲ႔သတိ” စြဲကပ္စြာ ပါလာပါေတာ့တယ္….
ဆံခ်ၿပီးတဲ့အခါမွာေတာ့ အင္မတန္မွ ျမင့္ျမတ္ေအးခ်မ္းလွတဲ့ သီလရွင္ဘ၀ကို ေရာက္ရွိလို႔ သြားခဲ့ပါၿပီ….ဆရာေတာ္က ဒါယိကာမေလးအား….ဘြဲ႕တစ္ခုကို ေပးအပ္ခ်ီးျမွင့္ခဲ့ပါေတာ့တယ္…..
“ဆရာေလး”
“ဘုရား”
“ဆရာေလးရဲ႕ ဘြဲ႕နာမည္က…ဒီေန႔ကစၿပီး ေခမာစာရသိဂၤ ီ”ျဖစ္သြားၿပီ
ဆရာေတာ္က ဘြဲ႕နာမည္ေပးၿပီးတဲ့ေနာက္မွာေတာ့….ဆရာေတာ္ရဲ႕ သီလေပးျခင္းကို ဆရာေလး ေခမာစာရသိဂၤ ီနဲ႔အတူ အမိအဖ အမွဴးျပဳတဲ့ တရားနာ ပရိသတ္တို႔က အတူတကြ နာၾကားၾကရင္း အမွ်ေပးေ၀ၾကၿပီး …. သာဓုအႏုေမာဒနာေခၚဆိုခဲ့ၾကပါေတာ့တယ္…..
တရားေတာ္နာယူၿပီးတဲ့ေနာက္မွာေတာ့ ေလာကီဘ၀က ကၽြန္မလို႔ ေခၚခဲ့တဲ့ ေနျခည္သစ္ႏြယ္ ခုဆိုရင္ ေလာကုတၱရာရဲ႕ သာသနာ့ေဘာင္မွာ သာသနာ့တာ၀န္ေတြထမ္းေဆာင္ဖို႔အတြက္…..ကၽြန္မကို ခ်စ္ၾကတဲ့ ေက်းဇူးရွင္မိဘႏွစ္ပါးနဲ႔အတူ ကၽြန္မကို ခ်စ္ၾကတဲ့သူအားလုံးကို…….ဆရာေလး “ေခမာစာရသိဂၤ ီ”က တစ္လွမ္း ခ်င္းလွမ္း….ေက်ာခိုင္းၿပီး….အၿပီးအပိုင္ ထြက္ခြါသြားခဲ့ပါၿပီ……
“တရားဓမၼ အစဥ္ေအးခ်မ္းတဲ့”
“ရင္မွာအႏွစ္ ျဖစ္တည္လို႔သာ”
“က်င့္ၾကံႀကိဳးကုတ္ တရားအလုပ္နဲ႔“
“ရုပ္နာမ္ႏွစ္ျဖာ အစဥ္ေအးခ်မ္းကာ”
“ရႈပါ သမထ…ျမင္လာကာမွ”
“လွမ္းမယ္သြားၾက တစ္ဆင့္စီသာ”
“ဤခႏၶာအတြက္ ေရွ႕ဆက္လွမ္းမွာ”
“ျမတ္ေသာ ၀ိပႆနာတည္း”…………

“ေလာကီလူသားမ်ားအားလုံး ၿငိမ္းေအးေသာ တရားဓမၼျဖင့္ ထာ၀ရေအးခ်မ္းႏိုင္ၾကပါေစ……….။”

“ေရးသားသူ- ေနျခည္သစ္ႏြယ္(ျပည္)”

No comments: