Naychi

“ကဗ်ာ” ဆိုတာ... ႏွလုံးသားရဲ႕ အနက္ရႈိင္းဆုံး တစ္ေနရာကေန ခံစားမႈပဥၥလက္နဲ႔ ခဲရာခဲဆစ္တူးေဖာ္ရရွိတဲ့ ကိန္းဂဏန္းမဲ့ တန္ဘိုးအရွိဆုံး ေက်ာက္မ်က္အကၡရာေလးေတြပါေနာ္... ဒီေက်ာက္မ်က္အကၡရာေလးေတြကို ႏွစ္ဦးသားရင္ခုန္သံ မွ်ေ၀စီျခယ္ရင္း... ထပ္တူညီႏွလုံးသားအျမႊာရဲ႕ အမွတ္တရ “ အႏုပညာမွတ္တိုင္ ” အျဖစ္ သက္၀င္လွပေစခဲ့ပါၿပီ....။ ထာ၀ရကမၺည္းတင္...ရွင္သန္ပါေစသား.....။

“ခ်စ္သူကဗ်ာ”၀ဘ္ဆိုဒ္ကို (၁၂-၈-၂၀၁၂)တနဂၤေႏြေန႔တြင္ “ေရႊၿမိဳ႕ေတာ္”http://www.shwemyotaw.com “ကိုၿငိမ္း” မွ လွဴဒါန္းထားပါသည္။

Monday, June 4, 2012

“လိပ္ျပာလြင့္ ရင္ခုန္သံအခ်စ္”

“လိပ္ျပာလြင့္ ရင္ခုန္သံအခ်စ္”

ေန၀င္ရီေရာစအခ်ိန္တိုင္း အလုပ္မွျပန္လာေနၾကျဖစ္တဲ့ ကၽြန္မ… ထုံးစံအတိုင္း အိမ္သို႔ျပန္လာခဲ့ၿပီး..ကၽြန္မရဲ႕ ေမာင္ငယ္ေလးျဖစ္သူ မင္းသြင္က..
“မမေရ…အကိုႀကီးကို ျပန္ႀကိဳလိုက္အုံးေနာ္၊ ကားဂိတ္မွာ ေမွ်ာ္ေနလိမ့္မယ္”
“ေအးပါ ေမာင္ေလးရယ္…မမ သြားႀကိဳလိုက္မယ္ေနာ္”
ေျပာေျပာဆိုဆိုႏွင့္ပင္ ကၽြန္မေမာင္ေလးကို သြားႀကိဳရန္ ဆိုင္ကယ္စက္ကေလးႏႈိးၿပီး ထြက္လာခဲ့သည္… ဆိုင္ကယ္ကိုမစီးခဲ့တာ ၾကာၿပီျဖစ္ေနလို႔ မိသားစုေတြက စိတ္မခ်ႏိုင္၊ အိမ္ကထြက္သည္ႏွင့္ပင္…
မိဘေတြကတမ်ိဳး၊ ေမာင္ႏွမေတြကတမ်ိဳးနဲ႔ တတြတ္တြတ္ မွာေနရွာၾကသည္။ သို႔ေပမယ့္ ကၽြန္မကလည္း ကၽြန္မရဲ႕ယုံၾကည္ခ်က္တစ္ခုႏွင့္သာ…စားစား၊ သြားသြား၊ အိပ္အိပ္ဆိုသလို…ျမတ္စြာဘုရားရဲ႕ ေဟာၾကားေတာ္ မူခ့ဲေသာ ဂါထာေလးတစ္ခုခုကို ရြတ္ဆိုေလ့ရွိသည္။ ယခုလည္း ကၽြန္မ အိမ္မွထြက္သည္ႏွင့္ ကၽြန္မယုံၾကည္ ပူေဇာ္ေနက်ျဖစ္တဲ့ နေမာ(၅)ခ်က္ဂါထာေတာ္ေလးကို ရြတ္ဆိုရင္း ဆိုင္ကယ္ေလးကို တျဖည္းျဖည္း ေမာင္းႏွင္ ထြက္လာခဲ့ပါေတာ့သည္…။
ကၽြန္မတို႔ရဲ႕အိမ္ကေလးဟာ ဟိုက္ေ၀းလမ္းမႀကီးေဘးမွာ ရွိေနခဲ့တာေၾကာင့္ ကားႀကီး၊ ကားငယ္ အသြယ္သြယ္ ေတြက ဤလမ္းမႀကီးမွ ေမာင္းႏွင္ၾကသည္။ ကားႀကီးေတြသာ ေမာင္းႏွင္ၾကေပမယ့္ လမ္းကေတာ့ တိမ္းေရွာင္ ဖို႔အတြက္ ခက္ခဲလွပါသည္။ လမ္းေဘးကိုေရွာင္ျပန္လွ်င္လည္း မညီမညာရွိေသာ ေျမႀကီးတခ်ိဳ႕နဲ႔၊ မညီမညာ ရွိေသာ ကတၱရာလမ္းတစ္ခုက ကၽြန္မအတြက္ အဆင္မေျပခဲ့ပါဘူး။
ညေနေစာင္းအခ်ိန္ဟာ ဤလမ္းမႀကီးေပၚမွာ အႏၱရာယ္ေတြက မ်ားလြန္းပါတယ္…ဒီလိုနဲ႔ ကၽြန္မေမာင္ေလးရွိရာ ကားဂိတ္ဆီသို႔ ေရာက္လာခဲ့ၿပီး ကၽြန္မ ေမာင္ေလးကို ေအာ္ေခၚလိုက္မိသည္။
“ေမာင္ေလးေရ…ေမာင္ေလးမင္းဇင္ေရ”
“ေၾသာ္…မမ…ကၽြန္ေတာ္လာၿပီ”
“ေအးေအး…မမ အျပင္ကေစာင့္ေနမယ္ေနာ္…”
“ဟုတ္ကဲ့ မမ”
ကားဂိတ္အျပင္ဘက္မွ ေစာင့္ေနခဲ့ၿပီး ဟိုၾကည့္ဒီၾကည့္ျဖင့္ ေမာင္ေလးကို ေစာင့္ေနခဲ့ေတာ့သည္။ ခဏအၾကာ မွာေတာ့ ေမာင္ေလးလည္း ထြက္လာခဲ့သည္။
“မမ…ကၽြန္ေတာ္ ေမာင္းရမွာလား၊ မမ ေမာင္းမွာလား”
“မမပဲ ေမာင္းမယ္ေလ…”
“အင္း…ဒါဆိုလည္းၿပီးေရာ…”
ကၽြန္မရဲ႕ ေမာင္ေလး မင္းဇင္ကို ဆိုင္ကယ္ေပၚတင္စီးရင္း ကားဂိတ္မွတဆင့္ ဟိုက္ေ၀းလမ္းမႀကီးေပၚသို႔ ေမာင္းႏွင္လာခဲ့ၾကသည္။ ညေန ကၽြန္မတို႔အိမ္ျပန္ခ်ိန္က (၇)နာရီ၀န္းက်င္၊ ေမွာင္စပ်ိဳးလို႔…ကားႀကီးကားငယ္ ေတြကလည္း မီးေရာင္စုံေတြ ထြန္းလင္းေနခဲ့ၿပီ။ ကၽြန္မတို႔ေမာင္ႏွမ ေမာင္းႏွင္လာတဲ့ စီးေတာ္ယာဥ္ေလး ကလည္း မီးေရာင္ေတြဖြင့္လို႔ထားခဲ့ပါသည္….။
ခရီးတ၀က္ခန္႔အၾကာမွာေတာ့ ကၽြန္မတို႔ေရွ႕မွ ဆယ့္ႏွစ္ဘီးကားယာဥ္ေတြက မ်ားျပားလွသည္။ အသြားက တစ္စီး၊ အျပန္ကတစ္စီးဆိုသလို ျဖတ္သန္းေနၾကသည္။ ကၽြန္မလည္း အေတာ္ေလးကို သတိထားၿပီး ေမာင္းႏွင္ခဲ့ရသည္…။ ယာဥ္ေမာင္းသူမ်ားမွလည္း စည္းကမ္းမရွိစြာေမာင္းႏွင္ေနၾကသည္။ ဟိုက္ေ၀းလမ္းမႀကီး ဆိုေပမယ့္  လူသြားလမ္းမွ်သာမို႔ ကားႀကီးေတြက လမ္းေဘး၀ဲယာမွာဆိုသလို ရပ္တန္႔ေနၾကသည္။ ထို႔အျပင္ ယာဥ္ေမာင္းသူေတြက ကားႀကီးေတြ အၿပိဳင္အဆိုင္ရပ္ၿပီး လမ္းမႀကီးေပၚတြင္ စကားစျမည္ႏႈတ္ဆက္ ေျပာဆိုေနၾကေသးသည္။ ကၽြန္မတို႔အေရွ႕မွ ေက်ာ္တက္သြားေသာ ဆယ့္ႏွစ္ဘီးကားႀကီး(၂)စင္းကလည္း ထိုနည္းတူစြာပင္၊ တျဖည္းျဖည္းႏွင့္ ကၽြန္မတို႔ေမာင္ႏွမႏွစ္ေယာက္ဆိုင္ကယ္ေလးက ကားႀကီး(၂)စင္း ရပ္ထားေသာေနရာေလးကို ေရာက္ေနခဲ့ပါၿပီ…ကၽြန္မ ဆိုင္ကယ္ကို ဘရိတ္ဖမ္းလိုက္ခဲ့ေပမယ့္ ဘယ္လိုမွ မမွီႏိုင္ေတာ့ပါ…ထိုအခ်ိန္တြင္ လမ္းေဘး၀ဲယာကို ေရွာင္ဖို႔လည္း ေနရာလြတ္ဆိုတာ မရွိေတာ့ပါ… ကၽြန္မ ဘာလုပ္ရမွန္းမသိျဖစ္ေနခ်ိန္မွာပဲ… ကားႀကီးရဲ႕ ေနာက္ပိုင္း သစ္သားေခ်ာင္းမ်ားတင္ထားရာသို႔ ဆိုင္ကယ္က ဦးတည္လို႔လာခဲ့ပါၿပီ…။
“အား….”
ဘာမွန္းမသိေတာ့တဲ့ ေနရာသစ္တစ္ခုကို ကၽြန္မ ေရာက္သြားခဲ့ရသည္။ မ်က္လုံးကေလးကိုစုံမွိတ္ၿပီး ကိုင္ထားခဲ့ေသာ ဆိုင္ကယ္လက္ကိုင္မ်ားအားလုံးကို လႊတ္ပစ္လိုက္ၿပီး…ဘယ္သူမွမရွိေတာ့တဲ့ ေနရာတစ္ခုကို ကၽြန္မေရာက္သြားခဲ့ပါသည္..။ ထိုအခ်ိန္ ကၽြန္မရဲ႕စိတ္ေတြက ဟိုးအေ၀းဆုံးက ကၽြန္မရဲ႕ခ်စ္သူဆီကို ေရာက္ရွိသြားခဲ့ၿပီ…။ တစ္ဆယ့္ငါးမိနစ္ခန္႔အထိ ကၽြန္မရဲ႕စိတ္ေတြ ၿငိမ္သက္သြားခဲ့ၿပီး အေ၀းဆီကုိ ေရာက္သြားခဲ့ရသည္။ အတန္ၾကာတဲ့အခါ ကၽြန္မရဲ႕မ်က္လုံးကေလးကို ဖြင့္ၾကည့္လိုက္ခ်ိန္မွာေတာ့… ဆိုင္ကယ္ေလးက ဟိုက္ေ၀းလမ္းမႀကီးေပၚတြင္ တေရြ႕ေရြ႕နဲ႔ေရြ႕လ်ားေနခဲ့သည္.. ကၽြန္မ ဘာေတြျဖစ္သြား ခဲ့ၿပီလည္း…ဘာျဖစ္သြားတာလဲလုိ႔ အျဖစ္အပ်က္တစ္ခုကို စဥ္းစားမိခ်ိန္…
“မမရယ္…ကၽြန္ေတာ္ မစီးရဲေတာ့ဘူး”
“ကၽြန္ေတာ္ပဲ ေမာင္းေတာ့မယ္….မမ ေနာက္ကလိုက္ခဲ့ေတာ့”
“အခန္႔မသင့္လို႔ပါ ေမာင္ေလးရယ္…အဲ့ေလာက္လည္းေတြးေၾကာက္မေနပါနဲ႔ေနာ္၊ မမဘဲ ေမာင္းပါ့မယ္”
အခ်ိန္ခဏေလးအတြင္းမွာ ကၽြန္မ ေသသြားခဲ့သလို ခံစားလိုက္ရသည္…ကၽြန္မ ဘာေၾကာင့္မေသခဲ့လည္း ဆိုတာကိုလည္း နားလည္ခဲ့ရသည္….ကၽြန္မ ယုံၾကည္စြာနဲ႔ပူေဇာ္ခဲ့တဲ့ ဗုဒၶရဲ႕ ထက္ျမက္တဲ့ဂါထာေတာ္ေတြ ေၾကာင့္ဆိုတာ သိခဲ့ရသည္္…ထိုအခ်ိန္… ကၽြန္မရဲ႕ စိတ္လို႔ေျပာလို႔ရတဲ့ လိပ္ျပာေလးတစ္ေကာင္သည္လည္း…. ကၽြန္မရဲ႕ ေနာက္ဆုံးရင္ခုန္သံရွိရာဆီသို႔ ေျပးထြက္ခဲ့ေတာ့သည္။ အကယ္၍သာ ကၽြန္မ အခ်ိန္တိုအတြင္းမွာ ေသဆုံးသြားခဲ့လွ်င္ ကၽြန္မရဲ႕ လိပ္ျပာကေလးဟာ ခ်စ္သူရဲ႕အနားမွာ ရင္ခုန္သံအစစ္ေတြနဲ႔အတူ ၀ဲပ်ံေနပါေတာ့ မည္လား….. ရင္ခုန္သံလိပ္ျပာေလး ၀ဲပ်ံေနခဲ့ရင္ ကၽြန္မရဲ႕ခ်စ္သူကေရာ သိႏိုင္ပါအုံးမည္လား….။

ေနျခည္သစ္ႏြယ္(ျပည္)

No comments: