Naychi

“ကဗ်ာ” ဆိုတာ... ႏွလုံးသားရဲ႕ အနက္ရႈိင္းဆုံး တစ္ေနရာကေန ခံစားမႈပဥၥလက္နဲ႔ ခဲရာခဲဆစ္တူးေဖာ္ရရွိတဲ့ ကိန္းဂဏန္းမဲ့ တန္ဘိုးအရွိဆုံး ေက်ာက္မ်က္အကၡရာေလးေတြပါေနာ္... ဒီေက်ာက္မ်က္အကၡရာေလးေတြကို ႏွစ္ဦးသားရင္ခုန္သံ မွ်ေ၀စီျခယ္ရင္း... ထပ္တူညီႏွလုံးသားအျမႊာရဲ႕ အမွတ္တရ “ အႏုပညာမွတ္တိုင္ ” အျဖစ္ သက္၀င္လွပေစခဲ့ပါၿပီ....။ ထာ၀ရကမၺည္းတင္...ရွင္သန္ပါေစသား.....။

“ခ်စ္သူကဗ်ာ”၀ဘ္ဆိုဒ္ကို (၁၂-၈-၂၀၁၂)တနဂၤေႏြေန႔တြင္ “ေရႊၿမိဳ႕ေတာ္”http://www.shwemyotaw.com “ကိုၿငိမ္း” မွ လွဴဒါန္းထားပါသည္။

Monday, June 4, 2012

“တန္ဘိုးရွိေသာ အေမ့ရဲ႕အေမြ”


 
 ဒီေန႔ အေမေနမေကာင္း၍ အေမ့ရဲ႕ကိုယ္စား ကၽြန္မ ေစ်းကူထြက္ေပးရေတာ့မည္၊ ကၽြန္မရဲ႕အလုပ္ေတြက တဖက္၊ အေမေနမေကာင္းတာကတမ်ိဳး၊ ေစ်းထြက္ဖို႔ေတြနဲ႔ ကၽြန္မ အေစာႀကီးထရေပအုံးမည္၊ ေစ်းထြက္တယ္ ဆိုေပမယ့္လည္း အျခားသူေတြလို ဆိုင္ခန္းႀကီးႀကီးေတြဖြင့္ၿပီး ေရာင္းခ်ရျခင္းမ်ိဳးမဟုတ္၊သာမာန္ေခါင္းရြက္ဗ်က္ထိုးေရာင္းရေသာ ေစ်းသည္ဘ၀သာျဖစ္သည္၊ ဒါေပမယ့္ ကၽြန္မတို႔ကို အေမက မိုးမလင္းခင္ အိပ္ရာထၿပီး ရြာရိုးကိုးေပါက္ေလွ်ာက္၊ ရာသီဥတုမေရြး၊ ေျခေထာက္ေပါက္ေအာင္ ေရာင္းခ်ခဲ့ၿပီး ဘြဲ႕ရပညာတတ္ တစ္ေယာက္ျဖစ္လာေအာင္ ေကၽြးေမြးေစာင့္ေရွာက္ခဲ့သည္၊ အေဖပင္ရွိခဲ့ေသာ္လည္း အေမ့ရဲ႕ ေမာင္တထမ္း၊ မယ္တရြက္ဆိုသလို မိန္းမေကာင္းပီသတဲ့စိတ္နဲ႔၊ ေျခဆုံးေခါင္းဆုံးသနပ္ခါးအေဖြးသားႏွင့္ အခန္႔သား ထိုင္မစား ဘဲ၊ အေမတတ္သည့္ ေစ်းေရာင္းအတတ္ပညာေလးျဖင့္ ဟင္းဘိုးရရ၊ ထမင္းဘိုးရရဆိုသလို ရွာေဖြေကၽြးေမြး ခဲ့သည္…အေမေရာင္းခ်သည့္ ကုန္ပစၥည္းက “စားေတာ္ပဲျပဳတ္”…

“စားေတာ္ပဲျပဳတ္”ဆိုလွ်င္ပင္ လူေတြကအထင္အျမင္ေသးခဲ့ၾကသည္၊ သို႔ေပမယ့္ ကၽြန္မတို႔မိသားစုအတြက္ ေတာ့ ပုံမွန္၀င္ေငြေလးပင္ ေန႔စဥ္လိုအိမ္စရိတ္ေလးကို အေမက ထိန္းသိမ္းေပးခဲ့သည္၊ အေမေရာင္းခ်တဲ့ ပဲျပဳတ္က အျခားေစ်းသည္ေတြေရာင္းခ်တဲ့ အရသာနဲ႔မတူဘဲ အရသာအရမ္းရွိေၾကာင္း စားသုံးသူေတြ ေျပာျပခဲ့ တာ ကၽြန္မၾကားဘူးခဲ့သည္…။
ဒီေန႔ေတာ့ အေမသင္ေပးတဲ့ နည္းလမ္းေလးအတိုင္း “စားေတာ္ပဲျပဳတ္”ကို ကၽြန္မကိုယ္တိုင္ျပဳတ္၍ ရြာရိုး ကိုးေပါက္ေလွ်ာက္လည္ၿပီး ေရာင္းရေပအုံးေတာ့မည္..အေမေနမေကာင္း၍ စားသုံးသူေဖာက္သည္ပ်က္သြား မည္စိုးတာကတေၾကာင္း၊ ေန႔စဥ္ပုံမွန္၀င္ေငြရရွိေရးအတြက္ကတေၾကာင္းမို႔ ေစ်းေရာင္းထြက္ခဲ့ရေတာ့သည္..။
ငယ္စဥ္ကတည္းက အိမ္မႈကိစၥ၊ ေက်ာင္းတက္ရသည့္ကိစၥေတြမွလြဲ၍ ဘာမွမလုပ္ခဲ့ရေသာ ကၽြန္မအတြက္ အခက္အခဲႀကံဳလာရေတာ့ပါသည္..ပဲျပဳတ္ေတာင္းကိုရြက္ဖို႔ အခက္အခဲတခုျဖစ္ရသည္…ကၽြန္မအေမက ပဲျပဳတ္ ေတာင္းကို လက္ကမကိုင္ဘဲ အသာကေလးေခါင္းေပၚတင္လို႔ အဆင္ေျပေပမယ့္..ကၽြန္မမွာေတာ့ ေစ်းေတာင္း တခုကို ျပဳတ္က်မွာစိုး၍ လက္ႏွစ္ဖက္ျဖင့္ ေသေသခ်ာခ်ာေလး ကိုင္ထားခဲ့ရသည္… ပဲျပဳတ္ေတာင္းေလးကို ေခါင္းေပၚတင္လိုက္တဲ့အခ်ိန္မွာေတာ့ ကၽြန္မစိတ္ထဲ ရွက္သလိုပင္ျဖစ္လာတဲ့စိတ္တစ္ခုက ကၽြန္မရင္ထဲ အလိုလိုေရာက္လာခဲ့သည္..သို႔ေပမယ့္..“ငါ့အေမအတြက္ လုပ္ေနတာပဲ”ဆိုတဲ့ အသိစိတ္ေတြက ရွက္တဲ့ စိတ္ေတြကိုပင္ ဖုံးလႊမ္းေနခဲ့ပါသည္…ကၽြန္မေစ်းေရာင္းသြားမယ့္အခ်ိန္ အေမ အိပ္ရာကမႏိုးေသး… အေမ့ ျခင္ေထာင္ေလးထဲ၀င္ၿပီး….
“အေမ…သမီး ေစ်းေရာင္းသြားေတာ့မယ္ေနာ္”
“ေအးေအး သမီးေလး”
ရြာထဲအ၀င္အစကေန ကၽြန္မ ေအာက္လုိက္သည္..
“စားေတာ္ပဲျပဳတ္…”
ဟိုဘက္အိမ္က၊ ဒီဘက္အိမ္ကဆိုသလို ေခၚၾကသည္..
“လာပါအုံး…”
“ဟင္…ဒီေန႔ ညည္းအေမ မလာဘူးလား”
“ဟုတ္ကဲ့…အေမ ေနမေကာင္းလို႔ပါ အန္တီ”
“ဟယ္..ဒါဆို ဒီေန႔ ညည္းျပဳတ္တာေပါ့…ဟယ္ ျပဳတ္တတ္သားပဲ”
“ဟုတ္ကဲ့ပါအန္တီ”
ဒီလိုနဲ႔ တစ္အိမ္၀င္တစ္အိမ္ထြက္နဲ႔ ေရာင္းလိုက္တာ ကၽြန္မေစ်းေတာင္းေလးထဲက ပဲျပဳတ္ေတြကုန္သြားၿပီး ပိုက္ဆံေလးေတြရလာလို႔ ကၽြန္မအရမ္းေပ်ာ္ခဲ့ရသည္…ရြာထဲမွ ၀ယ္သူေတြက တတြတ္တြတ္နဲ႔ဆိုသလို ကၽြန္မကို ခ်ီးမြမ္းစကားဆိုၾကသည္..အေမ့အတြက္ မုန္႔ဟင္းခါးတစ္ထုပ္၀ယ္ၿပီး အိမ္ျပန္လာခဲ့သည္…။
“အေမေရ…အေမ”
“သမီး…ေစ်းေရာင္းရတာ အဆင္ေျပရဲ႕လား”
“အဆင္ေျပပါတယ္ အေမရဲ႕”
“အေမ့သမီးကိုေလ ရြာထဲကလူေတြက ေျပာၾကတယ္”
“ဘာမ်ားလဲသမီးရဲ႕”
“ေအာ္”…“ဟယ္.. အေမ့သမီးက ဘြဲ႕ရပညာတတ္ဆိုေပမယ့္ ဒီလိုေခတ္ႀကီးထဲမွာ ေစ်းေတာင္းေခါင္းေပၚရြက္ၿပီး လည္း ေရာင္းရဲသားပဲတဲ့ေလ…ၿပီးေတာ့ေလ ခုလိုေခတ္ႀကီးမွာ ပညာတတ္ၿပီး ဒီလိုလုပ္ရဲတဲ့သူမရွိဘူးတဲ့ေလ… သမီးကိုေတာ္တယ္တဲ့ေလ…ၿပီးေတာ့ လိမၼာတယ္တဲ့ေလ”
“အေမ့သမီးေလးက လိမၼာသလို ေတာ္လည္းေတာ္ပါတယ္ကြယ္”
ကၽြန္မအတြက္ ပထမဦးဆုံးနဲ႔ တသက္တာအတြက္ ပီတိတစ္ခုျဖစ္ခဲ့ရသည္..အေမ့ရဲ႕နာမည္ဂုဏ္ပုဒ္ေလးနဲ႔သာ ေစ်းေရာင္းေကာင္းခဲ့သည္..အေမ့ရဲ႕သမီးျဖစ္ခြင့္ရတာ ဂုဏ္ယူခဲ့မိသည္…ကၽြန္မအလုပ္ခ်ိန္ေတြမွာ အေမ့အလုပ္ ေတြကို စာနာဘို႔ အသိတရားတခုရခဲ့ျပန္သည္၊ အေမ့ေနရာမွာ၀င္ေနရသလို ခံစားခဲ့ရသည္၊ ေငြေၾကးေတြကို လည္း စနစ္က်စြာ သုံးတတ္ခဲ့သည္၊ ခက္ခက္ခဲခဲနဲ႔ရွာေဖြခဲ့ရတဲ့အတြက္လည္း ပိုၿပီးတန္ဘိုးထားခ့ဲရသည္..။
ကၽြန္မတို႔အေမ…ေႏြရာသီေနပူပူ၊ မိုးရြာခ်ိန္ အျခားသူေတြ လမ္းမေပၚ မိုးေရစိုမည္စိုး၍ အျပင္မထြက္ခ်ိန္ေတြမွာ အေမက ခေမာက္ကေလးေဆာင္းၿပီး တကိုယ္လုံးမိုးေရေတြျဖင့္… ေဆာင္းရာသီေအးျမတဲ့အခ်ိန္ အျခားသူေတြ အိပ္ရာထဲအိပ္စက္ခ်ိန္ေကာင္းေနတုန္း အေမကေတာ့ မီးဖိုေဘးမွာ၊ ဥတုသုံးပါးမေရြး ရွာေဖြေကၽြးေမြးခဲ့တဲ့ အေမ့ရဲ႕ေက်းဇူးေတြ၊ ေမတၱာေတြက ကၽြန္မအတြက္ေတာ့ အႏႈိင္းမ့ဲျဖစ္ခဲ့ရပါသည္…၊ ေရာင္းခဲ့ရသမွ်ေစ်းဘိုးေတြ ကို အရင္းႏႈတ္၊ အျမတ္ခ်န္၊ စုဘူးေလးထဲထည့္၊ စားဘို႔လည္းခ်န္နဲ႔၊ အေမ့ရဲ႕ေနရာမွာ အေမ့ကိုယ္စား ကၽြန္မ အခ်ိန္ခဏေလး၀င္ခဲ့ရသည္…။
ရက္သတၱပတ္ဆိုသလို ေစ်းေရာင္းတဲ့အလုပ္ေလးမွာ ကၽြန္မေပ်ာ္ေမြ႕လာခဲ့သည္..ရွက္တဲ့စိတ္ေတြလည္း မရွိခဲ့ေတာ့ပါ..ကၽြန္မဟာ အေမသင္ေပးတဲ့ အတတ္ပညာေတြနဲ႔အတူ အေမ့ရဲ႕ တန္ဘိုးရွိတဲ့အေမြျဖစ္တဲ့ အေမ တသက္လုံးလုပ္ခဲ့တဲ့ ဒီအလုပ္ေလးကို အေမကေပးတဲ့အေမြတစ္ခုရယ္လို႔ သတ္မွတ္ခဲ့မိပါသည္..။
တစ္ေန႔…ကၽြန္မ ေစ်းေရာင္းအျပန္မွာေတာ့ အေမက…
“သမီး”
“ရွင္..အေမ”
“မနက္ျဖန္ကစၿပီး အေမေစ်းထြက္ေတာ့မယ္၊ သမီး အလုပ္ျပန္ဆင္းေတာ့ေနာ္”
“အို..အေမကလည္း ရပါတယ္…ေစ်းေရာင္းျပန္တာက (၇)နာရီေလအေမရဲ႕…ေရမိုးခ်ိဳးၿပီး အလုပ္သြားလည္း ရပါတယ္..ထမင္းခ်ိဳင့္လည္း သမီး အေစာႀကီးလုပ္ၿပီးၿပီေလ”
“သမီးေလးရယ္…အေမ့စကားနားေထာင္စမ္းပါ၊ အေမက ေနမေကာင္းလို႔သာ ငါ့သမီးေလးကို ခိုင္းရတာပါ၊ တကယ္ဆို ငါ့သမီးေလးနဲ႔ ဒီအလုပ္နဲ႔ မတန္ပါဘူး၊ အေမသင္ေပးထားတဲ့ပညာေတြနဲ႔ ငါ့သမီးေလးဘ၀ကို ျမွင့္တင္ပါ..ၿပီးေတာ့ ငါ့သမီးေလးက ဘြဲ႕ရပညာတတ္တစ္ေယာက္၊ လက္ရွိမွာလည္း အလုပ္အကိုင္နဲ႔ေလ၊ အေမတို႔ဆိုတာက ပညာမတတ္ခဲ့လို႔သာ ခုလိုေစ်းေရာင္းေနရတာ…”
“အေမရယ္ ဒီလိုလည္း ဘယ္ဟုတ္ပါ့မလဲ…အဲ့ဒီလိုမေျပာပါနဲ႔ေနာ္…အေမ ဒီအလုပ္ေလးနဲ႔ ရွာေဖြေကၽြးေမြးခဲ့လို႔ သမီးလည္း ဒီလိုေနႏိုင္တာပါ…ဒီလိုသူမ်ားနည္းတူေနႏိုင္တာက အေမ့ေက်းဇူးေတြပါ…သမီး အခု ေစ်းေရာင္းရ တာ ေပ်ာ္ပါတယ္အေမရဲ႕…ပိုက္ဆံလည္းရတယ္ေလ”
“သမီးေလး…အေမ့စကားကိုနားေထာင္ပါ..အေမ့သမီးက အဆင့္အတန္းျမင့္တဲ့အလုပ္အကိုင္ရွိတယ္ေနာ္… အေမ့သမီးေလး ေစ်းေရာင္းစရာမလိုပါဘူး…အေမပဲေရာင္းမယ္..ဟုတ္ၿပီလား”
“အေမရယ္….”
ကၽြန္မေလ အေမ့ရဲ႕ရင္ခြင္ေလးကို တိုး၀င္ရင္း အေမ့ရဲ႕ေမတၱာေတြကုိ ပိုပိုၿပီးနားလည္လာခဲ့ရသည္… ပိုၿပီးေတာ့လည္းေလးစားၿပီး ခ်စ္ခဲ့ရသည္..အေမဟာ ဘာေတြပဲျဖစ္ျဖစ္ ကၽြန္မကို အျမင့္ဆုံးေရာက္ေအာင္ ပို႔ေပးခဲ့သည္၊ အေမ့ရဲ႕ေမတၱာေတြေၾကာင့္သာ ကၽြန္မ လူ႔ေလာကမွာ ၿပီးျပည့္စုံခဲ့ရသည္၊ အေမေပးခဲ့တဲ့ အေမြဟာ ကၽြန္မအတြက္ေတာ့ ဘ၀တသက္လုံးအတြက္ ထာ၀ရအလင္းေရာင္ေလး ျဖစ္ေနခဲ့ပါၿပီ…ကၽြန္မ အတြက္ေတာ့ အေမေပးတဲ့ အေမ့ရဲ႕ေမတၱာအေမြအႏွစ္ေတြကို ခံယူခြင့္ရခဲ့တဲ့အတြက္ ဘ၀မွာေလွ်ာက္လွမ္းဖို႔ ခရီးလမ္းေတြထဲမွာ ခက္ခဲေနခဲ့ေပမယ့္လည္း ေမတၱာတရားဆိုတဲ့ အေမ့ရဲ႕ အသီးအပြင့္ေလးေတြေၾကာင့္ ကၽြန္မဘ၀ေလး ေျဖာင့္ျဖဴးသာယာလို႔ေနခဲ့ပါေတာ့သည္…အဲ့ဒီအသီးအပြင့္ေလးေတြဟာ…ကၽြန္မခံယူမိခဲ့တဲ့ အေမ့ဆီကရခဲ့တဲ့…. အေမကေပးခဲ့တဲ့ တန္ဘိုးမျဖတ္ႏိုင္ေတာ့တဲ့ အေမြအႏွစ္တစ္ခုျဖစ္ေနခဲ့ပါေတာ့သည္။
“ခ်စ္ေသာအေမမ်ားကို ဤ၀တၳဳတိုေလးျဖင့္ လက္ဆယ္ျဖာထား ဦးထိပ္မွာထားလွ်က္ျဖင့္”……
“ကိုယ္တိုင္ခံစားေရးဖြဲ႕သည္”
ေနျခည္သစ္ႏြယ္(ျပည္)

No comments: