Naychi

“ကဗ်ာ” ဆိုတာ... ႏွလုံးသားရဲ႕ အနက္ရႈိင္းဆုံး တစ္ေနရာကေန ခံစားမႈပဥၥလက္နဲ႔ ခဲရာခဲဆစ္တူးေဖာ္ရရွိတဲ့ ကိန္းဂဏန္းမဲ့ တန္ဘိုးအရွိဆုံး ေက်ာက္မ်က္အကၡရာေလးေတြပါေနာ္... ဒီေက်ာက္မ်က္အကၡရာေလးေတြကို ႏွစ္ဦးသားရင္ခုန္သံ မွ်ေ၀စီျခယ္ရင္း... ထပ္တူညီႏွလုံးသားအျမႊာရဲ႕ အမွတ္တရ “ အႏုပညာမွတ္တိုင္ ” အျဖစ္ သက္၀င္လွပေစခဲ့ပါၿပီ....။ ထာ၀ရကမၺည္းတင္...ရွင္သန္ပါေစသား.....။

“ခ်စ္သူကဗ်ာ”၀ဘ္ဆိုဒ္ကို (၁၂-၈-၂၀၁၂)တနဂၤေႏြေန႔တြင္ “ေရႊၿမိဳ႕ေတာ္”http://www.shwemyotaw.com “ကိုၿငိမ္း” မွ လွဴဒါန္းထားပါသည္။

Monday, June 4, 2012

“အမွတ္တရေန႔”

“အမွတ္တရေန႔”
ဇန္န၀ါရီလ(၂၃)ရက္ဆိုတဲ့့ သကၠရာဇ္ရက္စြဲေလးကိုျမင္လိုက္တာနဲ႔ ခ်စ္သူႏွစ္ဦးရဲ႕ အမွတ္တရေန႔စြဲေလးဆိုတာ ကၽြန္မသိေနခ့ဲသည္၊ဒီေန႔ရက္ေလးဟာ ကၽြန္မတို႔ႏွစ္ဦးရဲ႕ အမွတ္တရေန႔ရက္ေလးတစ္ရက္၊ အျခားသူေတြက ေဖေဖာ္၀ါရီ(၁၄)ရက္ေန႔ဟာ “ခ်စ္သူမ်ားေန႔”လုိ႔ ဆိုၾကတယ္ေလ၊ ကၽြန္မနဲ႔ ခ်စ္သူေကာင္ေလးအတြက္ကေတာ့ အမ်ားကသတ္မွတ္ထားတဲ့ “ခ်စ္သူမ်ားေန႔”ဆိုတဲ့ ရက္ကေလးဟာ အထူးအဆန္းျဖစ္မေနခဲ့သလို ရင္ခုန္စရာလည္းမေကာင္းခဲတဲ့ ေန႔ရက္တစ္ခုလို႔ ထင္ေနခဲ့ၾကပါတယ္၊
ကၽြန္မတို႔ႏွစ္ဦးရဲ႕ ေ၀းကြာျခင္းေတြဟာ  စြယ္ေတာ္ရြက္ေတြလို ပြင့္ဖတ္လႊာတစ္လႊာစီ ရွိေနခဲ့ၾကေပမယ့္ ရင္ခုန္သံတစ္စုံကေတာ့ အခ်ိန္နာရီစကၠန္႔နဲ႔အမွ် ထပ္တူရွိေနခဲ့ၾကတယ္ေနာ္။
ကၽြန္မတို႔ႏွစ္ဦးရဲ႕ ဆုံေတြ႕ခ်ိန္ေတြက တိုေတာင္းေနေပမယ့္ ရင္ခုန္သံကျဖစ္တည္လာခဲ့တဲ့ ေမတၱာေတြ၊ အခ်စ္ေတြကေတာ့ မေဟာင္းႏြမ္းေသးပဲ ပိုလို႔သာခိုင္ၿမဲလာခဲ့ၿပီဆိုတာ ကၽြန္မရဲ႕ခ်စ္သူေကာင္ေလး သတိထားမိ ပါေလစေနာ္၊ ခ်စ္သူေကာင္ေလးနဲ႔ ဆုံေတြ႕ရဖို႔ အခ်ိန္ကာလေတြအေ၀းႀကီးကေန ေမွ်ာ္လင့္ခဲ့ရတယ္… ဆုံေတြ႕ခြင့္ရေတာ့မယ္ဆိုတဲ့အသိေတြက ကၽြန္မအတြက္ အတိုင္းမသိ ေပ်ာ္ရႊင္ေနခဲ့ရတယ္…ခ်စ္သူ ေကာင္ေလး မွတ္မိေနအုံးမလား။
“ဒီေန႔..မင္းလာမယ္ဆိုလို႔ ကိုအရမ္းေပ်ာ္ေနပါတယ္…စိတ္ေတြလည္းပူတယ္ကြာ”
ကၽြန္မတို႔ႏွစ္ဦးဆုံေတြ႕စဥ္က ရုပ္ရွင္ဇာတ္ကားထဲက မင္းသားေလးနဲ႔မင္းသမီးေလး ေတြ႕ဆုံရတယ္ ထင္ေနရ သလိုပါပဲ.. တစ္ေယာက္နဲ႔တစ္ေယာက္ သူစိမ္းဆိုတဲ့ စိတ္သေဘာထားေတြမရွိခဲ့ၾကဘဲ ေသြးသားအရင္းေတြလို အခ်စ္ေတြပိုလို႔ နက္ရႈိင္းခဲၾကတယ္ေနာ္၊ အတိတ္ရဲ႕ေန႔ရက္ေလးေတြဟာ ကၽြန္မတို႔ႏွစ္ဦးအတြက္ေတာ့ ဘယ္ေတာ့မွ ေမ့ေပ်ာက္လို႔မရႏိုင္ေတာ့မယ့္ “အမွတ္တရ”ေန႔ရက္ေလးေတြပါပဲ။
“ရွင္…ကၽြန္မရဲ႕ခ်စ္သူမဟုတ္လားဟင္”
ကၽြန္မတို႔ႏွစ္ဦးအတြက္ အဲ့ဒီေန႔ေလးဟာ မဂၤလာရွိေသာ မနက္ခင္းေလးျဖစ္သြားခဲ့ၾကတယ္
“မင္းနဲ႔ကိုယ္ မနက္စာအတူစားၾကရေအာင္ေနာ္…”
မတ္လ(၂၃)ရက္ေန႔မွာ ျပန္လည္ဆုံေတြ႕ခဲ့ၾကတယ္….ေမြးေန႔ေလးေတြအတူတူပဲျဖစ္ခဲ့ၾကတာမို႔ ခ်စ္သူ ေကာင္ေလးလည္း အတိုင္းမသိေပ်ာ္ရႊင္ခဲ့ရတယ္…မနက္စာကို အတူတူစားခဲ့ၾကလို႔…ဘုရားႀကီးကုိလည္း အတူတူသြားခဲ့ၾကတယ္ေနာ္…။
“ဒီေန႔ျပန္ဆုံတဲ့ေန႔ဟာ…ရွင္နဲ႔ကၽြန္မရဲ႕ ေမြးေန႔ေနာ္…”
ကၽြန္မတို႔ႏွစ္ဦး မနက္စာ စားေသာက္ၿပီးတဲ့အခ်ိန္မွာေတာ့ ၾကင္ၾကင္နာနာနဲ႔ ခ်စ္သူေကာင္ေလး ကမ္းေပး လိုက္တဲ့ တစ္ရႈးစကၠဴအျဖဴေရာင္ေလးက အမွတ္တရပါပဲ…အမ်ားသူငါေတြ စားေသာက္ေနၾကတဲ့ ပန္းကန္ေလး တစ္လုံးကို စကၠဴအျဖဴေရာင္ေလးနဲ႔ အေသအခ်ာပြတ္တိုက္ၿပီး သန္႔စင္တဲ့ေရေအးတစ္ခြက္ကို ကၽြန္မ ေသာက္ခဲ့ရတယ္ေလ….ခ်စ္သူေကာင္ေလးရဲ႕ေႏြးေထြးမႈေတြအတြက္လည္း ကၽြန္မက ေက်းဇူးတင္လို႔မဆုံး ႏိုင္ေတာ့ပါဘူး။
“စားၿပီးၿပီဆိုေတာ့ ကိုယ္တို႔ ဘုရားကိုသြားၾကတာေပါ့”
ေတးသံရွင္တစ္ဦးသီဆိုထားတဲ့ ေနပူထဲလည္းေလွ်ာက္ရဲပါတယ္ဆိုတဲ့ စာသားေလးက ကၽြန္မနဲ႔ခ်စ္သူ ေကာင္ေလးတို႔ သေဘာက်ရုံမဟုတ္ဘဲ သီခ်င္းေလးနဲ႔ထပ္တူညီစြာ တူႏွစ္ကိုယ္ယွဥ္ကာတဲြၿပီး ေႏြဦးရာသီရဲ႕ အပူျပင္းဆုံးေန႔ရက္တစ္ေန႔မွာ ျမတ္ဘုရားရွင္ကို ဖူးေျမာ္ခဲ့ၾကေသးတယ္ေနာ္…။
ဘုရားႀကီးကိုေရာက္ဖို႔ ကၽြန္မနဲ႔ခ်စ္သူေကာင္ေလး ဘတ္စ္ကားအတူတူစီးခဲ့ၾကတဲ့အခ်ိန္ေလးကေတာ့ ရင္ခုန္စရာအေကာင္းဆုံးပါပဲ…ကားေပၚကိုအတက္…လမ္းျဖတ္ကူးခ်ိန္မွာေတာ့..
“မင္း ျဖည္းျဖည္းကူးေနာ္…ကားေတြက အရမ္းရႈတ္တယ္…လာလာ”
အမွတ္တရေန႔ေတြထဲက တစ္ရက္က ကၽြန္မတို႔ႏွစ္ဦးရဲ႕ဆုံေတြ႕ခ်ိန္ေလးဘဲေနာ္…တစ္ေယာက္ကိုတစ္ေယာက္ မ်က္ႏွာခ်င္းဆိုင္ၾကည့္ဖို႔ မ၀ံ့မရဲျဖစ္ေနၾကေပမယ့္..မသိမသာနဲ႔ဆိုသလို တိတ္တခိုးအၾကည့္ေတြက တေစ့ တေစာင္းေလးၾကည့္ခဲ့ၾကတယ္ဆိုရင္ ၀န္ခံမယ္မဟုတ္လား ခ်စ္သူေကာင္ေလးရယ္….။
“မင္းနဲ႔ကိုယ္ ေဘးခ်င္းအတူယွဥ္မထိုင္ဘူးေနာ္”
“အဲ့ဒီလို ေျပာခဲ့တဲ့စကားေလးတစ္ခြန္းကို ခ်စ္သူေကာင္ေလး မွတ္မိေနအုံးမလားဟင္…”
ခ်စ္သူေကာင္ေလးနဲ႔ အနီးဆုံး ဆုံေတြ႔ရခ်ိန္မွာ အရာရာဟာ ပိုၿပီးထပ္တူက်ေနခဲ့ပါလားဆိုတာ သိလိုက္ရလို႔ ကၽြန္မ ပိုလို႔ခ်စ္ခဲ့ရျပန္တာေပါ့…။
ေႏြေလႏုေအးေအးေလးတိုက္ခတ္ေနခ်ိန္မွာ ခ်စ္သူေကာင္ေလးက သူဖြဲ႕ဆိုထားတဲ့ သီခ်င္းေလးတစ္ပုဒ္ကို ဆိုျပေပးခဲ့တယ္…ကၽြန္မက သီခ်င္းေလးရဲ႕စာသားကို အလြတ္မရခဲ့ေပမယ့္ ခ်စ္သူေကာင္ေလးရဲ႕ သီဆိုတဲ့ သံစဥ္ေတြကိုေတာ့ ကၽြန္မရဲ႕နားထဲမွာစိမ္းမေနေတာ့ဘဲ အလိုလို သီခ်င္းေလးကို အလြတ္ရသြားေစခဲ့ပါတယ္… ဒါကလည္း ကၽြန္မတို႔ႏွစ္ဦးရဲ႕ အခ်စ္စစ္ေတြပါပဲ….။
“ကမၻာႀကီးေခတ္မွီသမွ်ကြယ္xxxအခ်စ္ညီမွ်လို႔ မေ၀းရတူႏွစ္ကိုယ္”
“သီခ်င္းေလးနာမည္က “သစၥာနန္းက..ေခတၱရာပန္း”တဲ့…”
 ပူအိုက္လြန္းတဲ့ ေႏြရာသီရဲ႕တစ္ေန႔မွာ ေလေျပႏုႏုေလးေတြက တျဖဴးျဖဴးနဲ႔ဆိုသလို တုိက္ခတ္လာခဲ့တဲ့အခ်ိန္ “အရမ္းေအးတာပဲဆိုၿပီး”ခ်စ္သူေကာင္ေလးေျပာခဲ့တယ္ေနာ္
 ႏွစ္ဦးသားၾကည္ႏူးခဲ့ၾကတာေတြက မ်က္၀န္းထဲမွာ ပုံရိပ္ေတြလို ထင္က်န္ေနခဲ့ၿပီ၊ အဲ့ဒီအခ်ိန္…မသိမသာနဲ႔ ခ်စ္သူေကာင္ေလးက အိတ္ထဲကေနဆြဲထုတ္လိုက္ၿပီး အခြံေလးႏႊာ၊ ခြံ႕ေကၽြးခဲ့တဲ့ သၾကားလုံးေလးတစ္လုံးက ကၽြန္မရဲ႕ ရင္ထဲမွာ ေပ်ာ္စရာေတြထက္ပိုပိုၿပီး ေပ်ာ္ခဲ့ရျပန္ပါေတာ့တယ္…။
အဲ့ဒီေန႔ရဲ႕ အမွတ္တရေန႔ေလးတစ္ေန႔ဟာ ကၽြန္မနဲ႔ခ်စ္သူေကာင္ေလး အဖန္တလဲလဲ ေျပာလို႔မ၀၊ အပ္ေၾကာင္း ေတြထပ္ခဲ့ရတဲ့ ကမၻာတည္သေရြ႕မေျပာင္းလဲႏိုင္ေတာ့မယ့္ အခ်စ္စစ္ေတြျဖစ္ခဲ့ရျပန္ပါၿပီ္…..၊ ကၽြန္မတို႔ႏွစ္ဦး အေ၀းဆုံးမွာ ရွိေနခဲ့ၾကေပမယ့္ စိတ္ကူးေတြထပ္တူက်ခဲ့လို႔ အနီးဆုံးေသာရင္ခုန္သံအခ်စ္စစ္ေတြက ဘယ္ေတာ့မွ ေ၀းမသြားႏိုင္ေတာ့ပါဘူး….။
“ရွင္..ေပ်ာ္တယ္မဟုတ္လားဟင္..”
“အင္း…မင္းလည္းေပ်ာ္တယ္မို႔လား”
“အင္း…”
ကၽြန္မတို႔ႏွစ္ဦးရဲ႕ အတူရွိခဲ့ဘူးတဲ့ေန႔ရက္ေလးဟာ ေကာင္းကင္မွာ ၾကယ္ေတြလင္းလက္လို႔၊ လမင္းႀကီးက လည္း သာလို႔ေပါ့၊ ေလာကရဲ႕အလွတရားေတြနဲ႔ထပ္တူ ျဖဴစင္စြာခ်စ္ခဲ့ၾကတဲ့ ကၽြန္မတို႔ႏွစ္ဦးရဲ႕ ရင္တြင္းစိတ္မွာ ေနာင္တစ္ဖန္ ဘုရားႀကီးမွာဆုံေတြ႕ခြင့္ရလို႔ ဘာဆုေတြေတာင္းၾကအုံးမလဲဆိုရင္…
“တသက္စာမခြဲဘဲ…တြဲလက္ေတြခိုင္ၿမဲစြာနဲ႔ ျဖဴစင္ေသာအခ်စ္စစ္ေတြနဲ႔ ဆုံေတြ႕ခြင့္ရပါလို၏”ဆိုတဲ့ဆုေလးကို ကၽြန္မေရာခ်စ္သူေကာင္ေလးပါ လိုခ်င္ခဲ့ၾကမွာပါ…အေနေတြဘယ္ေလာက္ပဲေ၀းေ၀း အိပ္မက္မဟုတ္တဲ့ ဆုံေတြ႕မႈေလးဟာ ကၽြန္မနဲ႔ခ်စ္သူေကာင္ေလးရဲ႕ “အမွတ္တရ”ေန႔ေလးအျဖစ္ ထာ၀ရကမၺည္းတင္ထားခဲ့ပါ ၿပီ…။

ေနျခည္သစ္ႏြယ္(ျပည္)

No comments: