Naychi

“ကဗ်ာ” ဆိုတာ... ႏွလုံးသားရဲ႕ အနက္ရႈိင္းဆုံး တစ္ေနရာကေန ခံစားမႈပဥၥလက္နဲ႔ ခဲရာခဲဆစ္တူးေဖာ္ရရွိတဲ့ ကိန္းဂဏန္းမဲ့ တန္ဘိုးအရွိဆုံး ေက်ာက္မ်က္အကၡရာေလးေတြပါေနာ္... ဒီေက်ာက္မ်က္အကၡရာေလးေတြကို ႏွစ္ဦးသားရင္ခုန္သံ မွ်ေ၀စီျခယ္ရင္း... ထပ္တူညီႏွလုံးသားအျမႊာရဲ႕ အမွတ္တရ “ အႏုပညာမွတ္တိုင္ ” အျဖစ္ သက္၀င္လွပေစခဲ့ပါၿပီ....။ ထာ၀ရကမၺည္းတင္...ရွင္သန္ပါေစသား.....။

“ခ်စ္သူကဗ်ာ”၀ဘ္ဆိုဒ္ကို (၁၂-၈-၂၀၁၂)တနဂၤေႏြေန႔တြင္ “ေရႊၿမိဳ႕ေတာ္”http://www.shwemyotaw.com “ကိုၿငိမ္း” မွ လွဴဒါန္းထားပါသည္။

Monday, June 4, 2012

“အေမေျပာတဲ့….ဖူးစာ”

“အေမေျပာတဲ့….ဖူးစာ”

ကၽြန္မကို ငယ္ငယ္က အေမက ေျပာဘူးခဲ့တယ္…ဒီအရြယ္ဟာ ပညာသင္တဲ့အရြယ္..ရည္းစားထားရမယ့္ အရြယ္မဟုတ္ဘူးဆိုပဲ၊ အေမေျပာတဲ့အတိုင္းပဲ ကၽြန္မေနခဲ့ပါတယ္၊ အေမကေျပာခဲ့တယ္၊ တကၠသိုလ္၀င္တန္း ေအာင္တဲ့အထိ ေက်ာင္းစာကိုပဲလုပ္ရမယ္တဲ့၊ ဘာေတြ၊ ညာေတြမွမ၀င္ရဘူး၊ တစ္ခုေတာ့ အေမႀကိဳ ေျပာမယ္၊ သမီးတို႔အရြယ္ေတြဟာ (၁၅)ႏွစ္၊ (၁၆)ႏွစ္ဆိုေတာ့ စိတ္ကေလးေတြက အရမ္းႏူးညံ့တတ္တယ္၊ ေလတိုက္ရင္ သစ္ရြက္ေလးေတြဟာ
လြင့္ပါးေနသလိုပဲ…ဘယ္ဘက္ကိုတိုက္ခတ္ရင္ ဘယ္ဘက္ကိုယိမ္းတယ္၊ ညာဘက္ကို တိုက္ခတ္ရင္ ညာဘက္ကုိ ယိမ္းတတ္တဲ့သေဘာရွိတယ္၊ သမီးရဲ႕စိတ္ကေလးဟာလည္း ဒီလိုပါပဲ၊ လူတစ္ေယာက္က ဒီလိုေလးလုပ္လိုက္ဆိုတာနဲ႔ လုပ္တတ္တယ္၊ ဟိုလိုေလးလုပ္လိုက္ဆိုတာနဲ႔ လုပ္တတ္တဲ့ ပင္ကိုယ္ႏူးညံ့စိတ္ကေလးေတြရွိၾကတယ္၊ ဒါေၾကာင့္ သမီးရဲ႕ စိတ္ကေလးေတြ စာသင္တဲ့အရြယ္မွာ လြင့္ပါးမသြားရေအာင္ အေမကလည္း ထိန္းသိမ္းေပးမယ္တဲ့…။
အေမ့ရဲ႕ ေျပာစကားေတြနဲ႔အတူ၊ သြန္သင္မႈေတြနဲ႔အတူ ႀကီးျပင္ခဲ့ရတဲ့ ကၽြန္မဟာ…တေသြမတိမ္းလိုက္နာခဲ့မိပါ တယ္၊ အေမ့ရဲ႕ေျပာစကားကို အေမ့ေရွ႕တြင္မဟုတ္ဘဲ..အေမ့ကြယ္ရာမွာလည္း လိုက္နာတတ္ျခင္းဟာ အေမ့စကားကိုနားေထာင္တတ္သူလို႔ အေမကသင္ဘူးပါတယ္..ကၽြန္မလည္း အေမ့ကြယ္ရာေတြအထိ အေမ့စကားကို နားေထာင္ခဲ့မိပါတယ္။
တကၠသိုလ္၀င္တန္းေအာင္ျမင္တဲ့ေန႔ဟာ ကၽြန္မ အေမ့စကားကို နားေထာင္ခဲ့မိလို႔ပဲဟု ေတြးမိပါတယ္။
“အေမေရ…အေမ့ေက်းဇူးေၾကာင့္…သမီး စာေမးပဲြေအာင္သြားၿပီေနာ္”
ကၽြန္မကိုခ်စ္ၾကတဲ့ ဆရာမေတြနဲ႔အတူအေမက ကၽြန္မကို ေက်ာင္းဆက္တက္ရန္ ညႊန္ျပခဲ့တယ္။ ၿမိဳ႕ေပၚမွာ ႀကီးျပင္းၿပီး ေက်ာင္းတက္ခဲ့သူျဖစ္ေပမယ့္လည္း၊ စာမွစာဆိုတဲ့…စာေျခာက္ရုပ္ျဖစ္ေနတဲ့ကၽြန္မ….တုံးတုံးအအ ေပါ့…ခုလိုခ်ိန္မ်ိဳးမွာ ကြန္ပ်ဴတာခလုပ္ေလးေတြကို အသာအယာလက္ကေလးနဲ႔ဖိႏွိပ္တတ္တဲ့ကၽြန္မဟာ… ေက်ာင္းစာေတြအတြက္ စာသြားကူးရာမွာေတာ့…ေတာသူမေလးတစ္ေယာက္ပမာ…အလင္းျပန္ေနတဲ့ မိတၱဴ စက္တစ္လုံးကို…  ေသေသခ်ာခ်ာစူးစိုက္ၾကည့္ခဲ့ရတဲ့အျဖစ္ရယ္ပါ….ဆိုင္ထဲကလူကို လွမ္းေမးရင္း..
“ဦးေလး…အဲ့ဒါ ဘာႀကီးလို႔ေခၚလဲဟင္…”
“အဲ့ဒါ…မိတၱဴကူးစက္ေပါ့ သမီးရဲ႕”
“ေၾသာ္….”
“ေၾသာ္” ေတာင္ခ်လိုက္ရတဲ့ ကၽြန္မအျဖစ္ ရယ္စရာျဖင့္ေကာင္းလိုက္ပါတယ္။
တကၠသိုလ္ဆိုတဲ့ ပထမႏွစ္ဟာ ကၽြန္မအတြက္ေတာ့ ကေလးသာသာ….အျခားသူေတြ ရင့္က်က္ေနေပမယ့္ ကၽြန္မကေတာ့ တုံးတုံးအအေပါ့….သူငယ္ခ်င္းေတြ အခ်စ္ရွိေပမယ့္ ကၽြန္မမွာေတာ့ စာအုပ္ႏွင့္မ်က္ႏွာ ခပ္ခြာခြာ မေနခဲ့ရပါ။ မ်က္ႏွာမွာ အေသအခ်ာတပ္…စာေမးပြဲက်ရႈံးမည္ကိုသာ စိုးရိမ္ေနခဲ့ရပါေတာ့သည္…အေမကေတာ့ ရည္းစားဆိုသည္ တစ္ခြန္းမေမး…
“ငါ့သမီး..ေျဖႏိုင္ရဲ႕လားတဲ့”
တကၠသိုလ္ရဲ႕ဒုတိယႏွစ္…သူၿပိဳင္ကိုယ္ၿပိဳင္ကဲၾကတဲ့ႏွစ္မွာေတာ့….ကၽြန္မက လူေရလည္သေယာင္ေယာင္… ကၽြန္မအေမကေျပာပါတယ္….ရည္းစားရွိရင္ေျပာပါတဲ့…ရည္းစားဆိုတာ…ကၽြန္မအကဲခတ္မိသေလာက္ေတာ့ အေမေျပာျပတဲ့…စိတ္ကစားတယ္ဆိုမည္ထင္ပါသည္…ဟိုေယာက်္ားေလးက လိုက္ႏိုးႏိုး၊ ဒီေယာက်္ားေလးက ၾကိဳက္ႏိုးႏိုးေပါ့….ရင္ခုန္သလိုလိုရွိခဲ့ေပမယ့္လည္း…ကၽြန္မအတြက္ေတာ့ အတန္းက်မွာပင္စိုးရိမ္ေနခဲ့ရပါသည္။
ဒီလိုနဲ႔ ေက်ာင္းႀကီးၿပီးခဲ့ျပန္ေတာ့…ရင့္က်က္မႈေတြကပိုလာခဲ့ပါသည္….ရည္းစားထားျခင္းရဲ႕ရင့္က်က္မႈမ်ိဳးေတာ့ မဟုတ္ခဲ့ပါ။ အလုပ္တစ္ခုအတြက္ လုပ္ေဆာင္ရမည့္ ရင့္က်က္မႈမ်ိဳးတစ္ခုျဖစ္သည္။ အခ်ိန္ကာလေတြ ျဖတ္သန္းခဲ့ရင္း…ခုဆို ကၽြန္မအသက္“၂၈”…..
ရယ္စရာပင္ေကာင္းလွပါသည္….ခ်စ္သူေတြ၀ိုင္း၀ိုင္းလည္ေနခဲ့ၿပီး….ထိမ္းျမားမည့္သူရွိေသာ္ျငားလည္း….ကၽြန္မ ခ်စ္သူကို ရွာပုံေတာ္ပင္ဖြင့္ခဲ့ရပါသည္…။
“ခ်စ္သူ”ဆိုသည့္ အဓိပၸါယ္ကို ကၽြန္မ သေဘာေပါက္သြားမိခဲ့သည္….အျခားသူရဲ႕ခ်စ္ျခင္းကို ခံရသူမွ ခ်စ္သူ မဟုတ္ႏုိင္ပါဘူး။ ကၽြန္မခ်စ္တဲ့သူ အနားမွာပင္ရွိေနသည္ကသာ “ခ်စ္သူ”လို႔ ေခၚဆိုႏိုင္မည္ဟု ယုံၾကည္ထားမိ ပါသည္။…ခုေတာ့လည္း “အေမေျပာတဲ့ဖူးစာ”…..ခ်စ္သူေတြ၀ိုင္း၀ိုင္းလည္ေသာ္လည္း….ဖူးစာဆိုသည္မွာ ဦးရာသူပဲလား…သို႔မဟုတ္…အေမေျပာတဲ့ဖူးစာကို ေစာင့္စားရအုံးေတာ့မည္လား…..။
“ခ်စ္သူ”ဆိုသည့္အတိုင္း ကိုယ့္ကိုခ်စ္တဲ့သူေတြအမ်ားႀကီးထက္….ကိုယ္ခ်စ္ရတဲ့သူနဲ႔ အနားမွာရွိေနႏိုင္ၾကၿပီး ထာ၀ရလက္တြဲသြားႏိုင္ၾကပါေစ။”

ေနျခည္သစ္ႏြယ္(ျပည္)